تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۵۳۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با توجه به ایجاد خوش‌بینی نسبت به عملکرد دولت آینده

روزگار خوش سهام‌داران خودرویی رقم خورده است!

روزگار خوش سهام‌داران خودرویی رقم خورده است!
‌می‌متالز - در دادوستد‌های روز یکشنبه بازار سهام، نماد‌های خودرویی یکدست سبزپوش شدند و شاخص‌کل بورس نیز باز هم با یک مثبت قابل‌توجه روبه‌رو شد.

به گزارش می‌متالز، نماد‌های ایران‌خودرو، سایپا، ایران‌خودرو دیزل، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، بهمن‌دیزل و کرمان‌خودرو همگی مثبت شدند. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۳۶ هزار نوبت معاملاتی ۱.۸میلیارد سهم به ارزش ۶۲۱ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز شنبه با رشد روبه‌رو بود. همچنین ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر ۲۵۴ هزار میلیارد تومان شد.

بورس همچنان بر مدار رشد

روز یکشنبه و در جریان معاملات بازار سهام، شاخص‌کل بورس با رشد ۳۷.۶۳۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۲۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱۱.۱۷۳ واحدی در محدوده ۷۰۹ هزار واحد ایستاد.

در این بازار هم ۱۴.۵میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۸.۹ هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با افزایش ۲۸۸ واحدی در محدوده ۲۳ هزار واحد قرار گرفت.

در فرابورس هم ۶.۱ میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۱۳هزار میلیارد تومان دادوستد شد. کارشناسان بازار سهام معتقدند نکته جالب توجه بازار دیروز، افت سنگین صندوق‌های سهامی بود.

صندوق‌‎هایی که روز شنبه اکثرا رشد ۱۰درصدی و توأم با صف خرید را تجربه کرده بودند، دیروز به‌رغم رشد یا قرار گرفتن سهام در محدوده‌های صفر تابلو، با منفی‌های گاه سنگینی مواجه شدند. در میان صندوق‌های اهرمی، صندوق اهرم با افت ۲.۷درصدی مواجه شد و صندوق‌های توان و شتاب نیز سرخ‌پوش شدند.

در مقابل، صندوق نارنج اهرم، موج و بیدار توانستند خود را در محدوده‌های مثبت نگه دارند. در میان سهام بازار نیز نماد‌های ایران‌خودرو و سایپا با وجودِ عرضه‌های سنگینی که در برخی دقایق تجربه کردند، توانستند معاملات خود را در شرایط متعادلی به اتمام برسانند.

برای امروز به‌نظر می‌رسد باید منتظر آغازی نسبتا سرخ برای بازار سرمایه باشیم. این بازار سرخ در ادامه می‌تواند به مرور با افزایش تقاضا مواجه شود و تعادل به بازار برگردد. این درحالی است که بازگشت امید به اقتصاد ایران، بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران خرد به بورس، احتمال تثبیت وضعیت اقتصادی و خروج از وضعیت غیرقابل پیش‌بینی اقتصاد ایران، آغاز مراودات بین‌المللی، انجام مذاکرات بین‌المللی، دوری از تصمیمات خلق‌الساعه و آیین‌نامه‌های دستوری مهم‌ترین خواسته‌های فعالان بازار سرمایه از دولت مسعود پزشکیان است.

حال باید دید بورس در عمل چه مسیری را طی خواهد کرد.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده