به گزارش میمتالز، «صابر پرنیان» سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجانغربی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: از ابتدا تا پایان خردادماه سالجاری ۲هزار و ۶۴۶ پرونده تخلف صنفی برای متخلفان تنظیم شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۲ درصد و به عبارتی ۱.۶ برابر افزایش داشته است.
وی افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی استان از ابتدا تا پایان خردادماه سال جاری ۱۷ هزار و ۳۴۲ مورد بازرسی از این واحدها به عمل آمده است که از این تعداد ۵ هزار و ۵۴۳ مورد مربوط به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی، یکهزار و ۵۴۵ مورد مربوط به واحدهای خدماتی و مابقی مربوط به بازرسی از واحدهای صنفی است.
سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجانغربی، با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده تخلف جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده، اظهار کرد: در همین بازه زمانی بازرسیهای انجام شده منتج به تشکیل ۲ هزار و ۶۴۶ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش نزدیک به ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شده که جهت بررسی و رسیدگی بیشتر به مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی ارسال شده است.
وی با بیان اینکه تعداد ۵هزار و ۸ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در بازه زمانی سه ماه گذشته بصورت تماس تلفنی، صندوق صوتی و حضوری به صمت استان واصل شده، یادآور شد: از این تعداد یکهزار و ۵۷۴ شکایت مربوط به اداره کل صمت استان و قابل رسیدگی بوده که پیگیریهای لازم صورت گرفته و نتایج بازرسیها به افراد اعلام شده است.
پرنیان با بیان اینکه بیشترین میزان شکایات دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه آرد و نان، خودرو، مواد غذایی، لوازم خانگی و خدماتی بوده، در خصوص تشکیل پروندههای ارزی گفت: در بازه زمانی سه ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۴ پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش ۵هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.
منبع: شاتانیوز