تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۵۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرعت رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ کاهش یافت

سرعت رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ کاهش یافت
‌می‌متالز - آمار‌های رسمی نشان داد که اقتصاد چین در دوره سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد رشد کرده است که کمتر از پیش‌بینی‌هاست و نرخ رشد پایین‌تری را نسبت به سه ماه قبل از این دوره نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های رسمی روز دوشنبه نشان داد که اقتصاد چین در دوره سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد رشد کرده است که کمتر از پیش‌بینی‌هاست و نرخ رشد پایین‌تری را نسبت به سه ماه قبل از این دوره نشان می‌دهد.

تولید ناخالص داخلی چین که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۵.۳ درصد افزایش داشت، بر اساس نظرسنجی اقتصاددانان رویترز انتظار می‌رفت ۵.۱ درصد افزایش یابد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان با تقاضای ضعیف مصرف‌کننده و کاهش طولانی مدت سرعت رشد بخش املاک و مسکن دست و پنجه نرم کرده که باعث مداخله بیشتر سیاست‌گذاران در ماه‌های اخیر شده است.

تولید صنعتی این کشور نیز در ماه ژوئن ۵.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که خرده فروشی در همان ماه تنها ۲ درصد رشد کرد و تا حد زیادی کمتر از انتظارات ظاهر شد.

طبق محاسبات رویترز، قیمت خانه‌های نوساز در چین طی ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافت که سریع‌ترین کاهش در ۹ سال گذشته محسوب می‌شود، در حالی که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ موارد شروع ساخت مسکن و سرمایه‌گذاری در ملک به ترتیب ۲۳.۷ درصد و ۱۰.۱ درصد کاهش داشته است.

انتشار این داده‌ها در حالی انجام می‌شود که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز دوشنبه سومین "پلنوم" خود را آغاز کرد. این پلنوم نشستی چهار روزه است که پیش‌بینی می‌شود در آن مقامات این کشور سیاست‌های اقتصاد کلان را تعیین کند.

آخرین رویداد مشابه در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. پکن هدف رشد اقتصادی خود را در کل سال جاری میلادی حدود ۵ درصد تعیین کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران