تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کوچکی نژاد:

رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است/ باید نگرش تامین مالی دولتی و غیردولتی را تغییر دهیم

رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است/ باید نگرش تامین مالی دولتی و غیردولتی را تغییر دهیم
‌می‌متالز - نماینده مردم «رشت» در مجلس دوازدهم معتقد است؛ رشد اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری خارجی و داخلی است و باید اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی کشور صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به راهکار‌های دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی بر اساس برنامه هفتم توسعه بیان کرد: ما در اسناد بالادستی، رشد اقتصادی سالیانه هشت درصد را پی‌گیری می‌کنیم، اما ابزار‌های تامین مالی ما امکان تحقق این رشد را نمی‌دهد که باید تلاش شود این ابزار‌های مالی تقویت شود.

نماینده مردم «رشت» در مجلس دوازدهم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به رشد هشت درصدی اقتصادی دست پیدا کنیم باید نگرش تامین مالی در حوزه‌های دولتی و غیردولتی را تغییر دهیم. همچنین در همین راستا اصلاح نظام تامین مالی کشور در بازار سرمایه و بانک‌ها مبتنی بر مدل‌های اعتبارسنجی و نرخ‌های متناسب با ریسک و نرخ‌های شناور متصل به تغییرات قیمت کالا‌ها و شاخص‌ها، از جمله راهکار‌های موثری است که باید به درستی پیگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازمه افزایش رشد اقتصادی متوسط ۸ درصد در برنامه هفتم توسعه، ایجاد یک سری اصلاحات ساختاری در عرصه اقتصاد کشور است. به عنوان مثال یکی از اصلاحات ساختاری، اصلاح ساختار بودجه است، تا ما به واسطه این اصلاحات، دیگر بودجه‌ای با کسری تصویب نکنیم.

وی با اشاره به تاثیر اصلاحات ساختاری و از بین بردن ناترازی‌ها در ایجاد رشد اقتصادی بیان کرد: همچنین افزایش بهره‌وری هم تاثیرات زیادی در رشد اقتصادی دارد که باید این موضوع نیز به درستی مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم «رشت» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است، تاکید کرد: همچنین دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی در قالب برنامه هفتم توسعه نیازمند اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی کشور است که باید این مهم به جد مد نظر مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده