تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ایران به ارمنستان از ۷۰۰ میلیون دلار گذشت

صادرات ایران به ارمنستان از ۷۰۰ میلیون دلار گذشت
‌می‌متالز - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: صادرات ایران به ارمنستان از ۷۰۰ میلیون دلار گذشته است و امید است که به زودی از چین در صادرات به این کشور پیشی بگیریم

به گزارش می‌متالز، یاری‌جانیان در برنامه رادیو اقتصاد گفت: کشورمان برای اولین بار به صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری به خاک ارمنستان رسید به طور کلی اگر با همین رویه پیش برویم می‌توانیم از چین نیز عبور کنیم و به صادر کننده دوم به این کشور برسیم.

او افزود: متاسفانه در گذشته بنا به دلایلی در صادرات به این کشور موفق نبوده ایم و به دلیل صادرات کالای کم کیفیت بود ولی در سال‌های اخیر کالا‌های بسیار خوبی در زمینه کالا‌های صنعتی در حوزه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی و گرمایشی و سرمایشی بخصوص در حوزه گلخانه‌ای به این کشور صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان افزود: وقتی ارمنی‌ها مشاهده می‌کنند که قیمت کالا‌ها و گلخانه‌های ایرانی ارزان‌تر از کشور‌های دیگر است قطعا به سمت ما سوق پیدا خواهند کرد.

او اضافه کرد: در بین کشور‌های این منطقه، ارمنستان عملکرد بسیار خوبی در حوزه تجاری و همکاری‌های مشترک با ایران دارد و این کشور می‌تواند که به ویترینی برای فعالیت‌های صادرات ایران باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده