تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۱۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرکز مالی ایران برگزار می‌کند:

دومین دوره توسعه مهارت‌های ارزشگذاری

دومین دوره توسعه مهارت‌های ارزشگذاری
‌می‌متالز - مرکز مالی ایران به‌عنوان بازوی آموزشی بازار‌های مالی با همراهی مدرسه ارزشگذاری، اقدام به برگزاری دوره آموزشی توسعه مهارت‌های ارزشگذاری کرده است.

به گزارش می‌متالز، ارزشگذاری سهام شرکت‌ها را می‌توان کلیدی‌ترین مهارت و تخصص مورد نیاز برای هر تحلیلگر در بازار سرمایه دانست؛ مهارتی که توسعه آن هم نیاز به دانش مالی و هم به تجربه خاص اقتصاد ایران دارد.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران در فرآیند یکپارچه ارزشگذاری هم به ریزکاوی و شناخت عمیق صنایع مسلط می‌شوند، هم تحلیل و شناخت استوری شرکت‌ها و عوامل مؤثر بر عملکرد و وضعیت مالی آنها را درمی‌یابند و هر دوی این شناخت‌ها را نقشه راه برآورد ارزش سهام و نهایتاً تصمیم خرید یا فروش قرار می‌دهند.

از سویی دیگر، بازار کار مهارت ارزشگذاری که تلفیق تحلیل و شناخت استوری شرکت‌ها، مدلسازی صورت‌های مالی و ارزشگذاری به روش‌های مختلف (تنزیل جریان نقدی، بازاری و خالص ارزش روز دارایی‌ها) است مورد نیاز واحد‌های ارزشگذاری و تامین مالی شرکت‌های تامین سرمایه، گروه‌های تحلیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سبدگران‌ها، گروه‌های مالی، هلدینگ‌ها و کارگزاری‌ها است.

این گزارش می‌افزاید: نرخ اشتغال اشخاص با مهارت ارزشگذاری و تحصیلات مرتبط ۱۰۰ درصد است. ضمن اینکه به عنوان حتی شخص حقیقی، تحلیل و ارزشگذاری مقدمه سرمایه‌گذاری اصولی در بازار سهام و کاهش ریسک از دست رفتن سرمایه و افزایش احتمال بازدهی مناسب سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

از این رو، مرکز مالی ایران به‌عنوان بازوی آموزشی بازار‌های مالی در کشور با همراهی مدرسه ارزشگذاری، اقدام به برگزاری دوره آموزشی توسعه مهارت‌های ارزشگذاری کرده است.

گفتنی است؛ این دوره که با همراهی تیم منتورینگ حرفه‌ای، پشتیبانی فنی، کارگروهی مستمر و حضور خبرگان صنایع مختلف برگزار می‌شود، بالغ بر ۴ ماه آموزش با رویکردی کاربردی و ناظر به مسائل واقعی و روز بازار‌ها است.

لازم به ذکر است؛ متقاضیان برای دریافت پیشنهاد ویژه ثبت‌نام می‌توانند به صفحه دوره «توسعه مهارت‌های ارزشگذاری» در سایت مرکز مالی ایران مراجعه و یا با شماره ۲۲۱۱۰۵۱۸ - ۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده