تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۶۱۲۷
سرویس خبر : زمین شناسی

اولین نشست سران سازمان‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس با حضور سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برگزار شد

اولین نشست سران سازمان‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس با حضور سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برگزار شد
‌می‌متالز - اولین نشست سران سازمان‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ در مسکو- روسیه با حضور سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، این نشست که با موضوع چشم‌انداز بریکس در مطالعه، توسعه و استفاده پایدار از منابع معدنی در حال برگزاری است؛ توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تقویت ارتباطات بین سازمان‌های زمین‌شناسی برای پاسخگویی به چالش‌های پیش‌رو را در دستور کار خود دارد.

در این نشست اعضای حاضر نسبت به توسعه همکاری‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس که می‌تواند تاثیر مثبتی بر مدیریت پایدار منابع معدنی و همچنین تقاضای فزآینده برای اکتشافات زمین‌شناسی و استخراج مواد معدنی داشته باشد، به توافق رسیدند.

از سویی، اعضا با هدف ارتقای همکاری‌های علمی و به اشتراک‌گذاری تجربیات کاری و همچنین ظرفیت‌سازی جهت راه‌اندازی مکانیسم گفتگوی منظم سران سازمان‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس، تحکیم تلاش‌های مشترک برای افزایش اثربخشی تعامل بین سازمان‌های زمین‌شناسی عضو و پیوستن به تلاش‌ها برای راه‌ندازی پلتفرم زمین‌شناسی به عنوان مکانیزم همکاری متقابل سازمان‌های زمین‌شناسی عضوبریکس همچنین به تفاهم دست یافتند.

بر اساس این گزارش، در این نشست کشور‌های روسیه، افریقای جنوبی، امارات متحده عربی، برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند و جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و ایران، امارات، مصر و برزیل نیز به صورت مجازی شرکت کردند.



شایان ذکر است؛ کشور‌های بنیان‌گذار بریکس یعنی برزیل، روسیه، هند و چین نخستین نشست خود را در سال ۲۰۰۹ برگزار کردند و آفریقای جنوبی یک سال بعد به این سازمان پیوست. همچنین مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی نیز در ۱ ژانویه ۲۰۲۴ به این سازمان پیوستند.

تعداد بازدید : 2


منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده