تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۶۳۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا:

اعطای اختیار به مودیان برای تعیین محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی مانع از فرار مالیاتی خواهد شد

اعطای اختیار به مودیان برای تعیین محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی مانع از فرار مالیاتی خواهد شد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به واقع یکی از مشوق‌های مردمی در زمینه پرداخت مالیات این است که مالیات دهنده مسیر، هدف و نوع استفاده از مالیاتی که پرداخت می‌کند را بداند.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا، درباره مصوبه جدید هیات وزیران پیرو اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی گفت:به واقع مشوق‌های مالیاتی که به عنوان یک ابزار در دست دولت است، می‌تواند در راستای پرداخت مالیات از فعالان اقتصادی موثر باشد.

نماینده مردم «سنقر و کلیایی» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی سیاست مناسبی است، تصریح کرد: این قبیل سیاست‌های تشویقی و حمایتی از مودیان به خوبی می‌تواند باعث افزایش انگیزه در پرداخت مالیات شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع یکی از مشوق‌های مردمی در زمینه پرداخت مالیات این است که مالیات دهنده مسیر، هدف و نوع استفاده از مالیاتی که پرداخت می‌کند را بداند که با این مصوبه قطعا این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر پرداخت مالیات از سوی مودیان نشانه‌دار شده و مالیات دهندگان بدانند این مالیات به درستی و در مسیر مناسبی هزینه خواهد شد، این مسئله قطعاً باعث افزایش انگیزه مودیان در پرداخت مالیات می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعطای اختیار به مودیان جهت پرداخت مالیات می‌تواند باعث رشد و توسعه مسائل زیرساختی نظیر سلامت و موضوعات عمرانی در کشور شود. اینکه مودی مالیاتی بتواند تعیین کند که مالیات پرداختی‌اش در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی یا سلامت استفاده شود یک نوع انگیزه‌دهی به مردم برای پرداخت مالیات‌های درست، دقیق و به موقع است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات‌دهندگان باید در جریان پرداخت مالیات احساس کنند که مالیات پرداختی شان در مسیر درستی قرار دارد، تاکید کرد: همچنین اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی کمک می‌کند تا جلوی فرار‌های مالیاتی و یا تاخیر در پرداخت مالیات گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید