تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۶۴۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سلیم:

روند سودآوری "سلیم" صعودی است

روند سودآوری
‌می‌متالز - معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: روند سودآوری شرکت در چندسال گذشته روند صعودی داشته و همواره محدوده سودآوری ۵۰۰ تا یک همت بوده و امیدواریم این روند ادامه دار و پایدار باشد.

به گزارش می‌متالز، هیوا محمدی، معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سلیم، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری سلیم به عنوان یک نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس ثبت شده و عمده فعالیت آن، شرکت‌داری و سرمایه‌گذاری در سهام است. 

وی افزود: ساختار دارایی‌های شرکت به دوبخش سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های غیربورسی و سرمایه‌گذاری در سهام بورسی تفکیک می‌شود. در چند سال گذشته فعالیت شرکت در این زمینه‌ها بوده است. عمده عملیات شرکت نیز مختص شرکتداری و سرمایه‌گذاری در سهام است.

معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سلیم با اشاره به سودآوری "سلیم" ادامه داد: روند سودآوری شرکت در چندسال گذشته روند صعودی داشته و همواره محدوده سودآوری ۵۰۰ تا یک همت بوده و امیدواریم این روند ادامه دار و پایدار باشد.

محمدی در این باره خاطرنشان کرد: سود امسال شرکت ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. سود سال ۱۴۰۳ براساس بودجه تعیین شده یک همت است که بخشی از این مبلغ، در سه ماهه ابتدایی محقق شده است.

وی با اشاره به دارایی‌های "سلیم" بیان کرد: ارزش دارایی‌های شرکت براساس آخرین ارزش‌گذاری تامین سرمایه لوتوس، ۵ همت بوده و روز بازگشایی، ۷۰ درصد ارزش‌گذاری آن بازگشایی خواهد شد. مارکت شرکت در روز بازگشایی ۳.۵ همت است. به عبارت دیگر، P/E شرکت ۷۰ درصد و قیمت بازگشایی ۳.۵ همت است. برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ما این است که ارزش دارایی‌ها تا پایان سال به ۸ تا ۹ همت برسد.

معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سلیم توضیح داد: NAV شرکت در حال حاضر ۵ همت است که براساس استراتژی تدوین شده تا پایان سال به ۹ همت خواهد رسید. اما اگر P/NAV فوروارد سهم را لحاظ کنیم، قیمت سهم معادل ۳۰ درصد NAV آتی بازگشایی می‌شود و نسبت به سایر هلدینگ‌ها قیمت جذابی خواهد بود.

وی همچنین عنوان کرد: استراتژی رشد سبد شرکت تا پایان سال از ۵ همت به ۹ همت تدوین شده ماست که دور از دسترس نیست. بخش عمده‌ای از دارایی‌های سلیم شرکت‌های غیربورسی است که با پذیرش این شرکت‌ها عملا ارزش روز دارایی‌ها رشد قابل توجهی خواهد داشت.

محمدی گفت: به عنوان مثال نماد "شفام" که ماه گذشته عرضه شد براساس ارزش کارشناسایی ۸۷۰ میلیارد بود، اما امروز ارزش آن بیش از ۱.۲ همت محاسبه شده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده