تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۶۶۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پرتفوی بورسی "سلیم" در تیرماه سهم ۸۴ درصدی را در اختیار داشت؛

رشد ۲۴ درصدی بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سلیم"

رشد ۲۴ درصدی بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری
‌می‌متالز - بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سلیم" در تیرماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۹۲۸ میلیاردتومان بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری سلیم در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به تیرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود از شرکت‌های بورسی و غیربورسی را برابر با ۲ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان گزارش کرد که عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۲ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی این شرکت بود و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌گذاری شد.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سلیم" در تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۲۴ درصد افزایش یافت، عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سلیم" در تیرماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با یک هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی بود و در حوزه شرکت‌های غیربورسی نیز عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری مربوط به «خودرو و ساخت فطعات» با ۳۹۷ میلیارد تومان به ثبت رسید.

رشد ۲۴ درصدی بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سلیم" در تیرماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۹۲۸ میلیاردتومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «محصولات شیمیایی» با مبلغ ۸۶۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

شرکت «تولیدی و صنعتی گوهر فام» با مبلغی برابر با ۸۶۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار "سلیم" را به خود اختصاص داد و پس از آن نیز «ایران خودرو دیزل» با ۶۱۹ میلیارد تومان در جایگاه بعدی قرار داشت. عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی "سلیم" طی دوره یک‌ماهه منتهی به تیرماه سال جاری مربوط به شرکت «ایمن خودرو شرق» با مبالغ ۳۹۷ میلیارد تومان بود.

"سلیم" با سرمایه ثبت‌شده ۳۱۲ میلیارد تومانی طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۴۷ میلیارد تومانی را از خود بر جای گذاشت، شرکت در انتهای تیرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۲ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱۲ درصدی به مبلغ ۲ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان رسید.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده