تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۶۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز ۲ مرداد رقم خورد؛

ورود ۸۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه

ورود ۸۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۰ میلیون تومان بود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا روستا کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۲ مرداد شاخص کل بورس با افزایش ۰.۴۱ درصد و ۸،۹۶۰ مثبت به عدد ۲،۱۷۷،۹۷۰ رسید شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۰.۴ درصد و ۲،۷۴۸ واحد افزایش به ۶۹۶،۳۰۱ رسید. حجم معاملات در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳،۰۹۰ میلیارد تومان بود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۰ میلیون تومان بود و ورود ۸۹ میلیارد تومان به سهام و حق تقدم و صندوق سهامی را شاهد بودیم.

او افزود: ۵۶ درصد بازار امروز یعنی ۴۰۱ نناد مثبت و ۴۴ درصد بازار منفی یعنی ۳۱۶ نماد به پایان معاملات رسیدند. بیشترین ورود پول به صنعت سرمایه‌گذاری‌ها با ۳۴ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول با ۴۱ میلیارد تومان از صنعت حمل‌ونقل و انبارداری بود.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت اظهار کرد: اکثر شرکت‌ها از مجمع برگشته و بازار کم کم متعادل‌تر و با حجم بیشتر معامله خواهد شد. سرمایه‌گذاران منتظر تیم جدید اقتصادی و رویکرد آنها هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده