تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۶۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌ها، انگیزه مودیان را بالا می‌برد

تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌ها، انگیزه مودیان را بالا می‌برد
‌می‌متالز - نماینده مجلس گفت: اعطای اختیار به مودیان مالیاتی مشمول ماده ۱۰۰ با مصوبه نشان‌دار کردن مالیات‌ها، تحولی در مردمی سازی نحوه هزینه کرد مالیات‌ها است.

به گزارش می‌متالز، مسلم صالحی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه جدید هیات وزیران پیرو اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی گفت: درآمد‌های مالیاتی، یکی از مهم‌ترین منابع تأمین مالی دولت‌ها در اقتصاد بسیاری از کشور‌های جهان به شمار رفته و به عنوان یک ابزار مؤثر جهت سیاست‌گذاری‌های مالی محسوب می‌شود. 

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور، با هدف پاسخگویی به نیاز‌های اقتصاد ملی و ایجاد ثبات نیز از دیگر محور‌های مورد تأکید است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشوق‌های مردمی در زمینه پرداخت مالیات این است که مالیات دهنده مسیر، هدف و نوع استفاده از مالیاتی که پرداخت می‌کند را بداند، گفت: در راستای حرکت به سمت مردمی‎‌سازی در اقتصاد و جهش تولید با مشارکت مردم، لازم است نقش مردم در شکوفایی اقتصادی در ابعاد مختلف بررسی و درصورت نیاز برای پررنگ‌تر شدن این نقش تصمیم‌های اجرایی، قانونی و عملیاتی اتخاذ شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس این مصوبه مالیات دهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانند انتخاب کنند که مالیاتشان چگونه هزینه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه مودی مالیاتی بتواند تعیین کند که مالیات پرداختی‌اش در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی یا سلامت استفاده شود یک نوع انگیزه دهی به مردم برای پرداخت مالیات‌های درست، دقیق و به موقع است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مالیات‌ها باید در محل‌های مورد نیاز کشور هزینه شود، ادامه داد: با این حال وقتی به مالیات دهنده این اختیار داده شود می‌توانیم بر تاثیر مالیات بیفزاییم و فرهنگ مالیاتی به این وسیله ارتقا پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه در واقع مردمی‌سازی مالیات است و باعث می‌شود نیاز‌های جامعه تامین شود و از سوی دیگر با این مصوبه مالیات‌دهنده با رغبت مالیاتش را پرداخت می‌کند و از سوی دیگر خوشحال می‌شود که آثار پرداخت مالیاتش را ببیند و به این وسیله انگیزه برای مالیات‌دهندگان بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه بر اساس مصوبه دولت مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ خودشان بتوانند از بین پروژه‌های عمرانی، سلامت، بهداشت، آموزش و ... تعیین کنند که این مالیات در کجا هزینه شود به نوعی مردمی سازی نحوه هزینه کرد مالیات‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:این موضوع باید مدیریت شده باشد و باید افراد بر اساس اولویت‌ها در این حوزه‌ها مالیات خود را هزینه کنند؛ بنابراین دادن اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین نحوه هزینه کرد مالیات ها، به کسبه بازاریان و فعالان اقتصادی کمک می‌کند تا به پرداخت مالیات تشویق شوند، زیرا با این شیوه برای آنها کاملا روشن خواهد شد که این مالیات‌ها در چه زیرساخت‌ها و اموری هزینه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده