تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۴۶۶۸۶
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

قرارداد گازی با روسیه، ایران را به قطب تأمین گاز منطقه بدل می‌کند

قرارداد گازی با روسیه، ایران را به قطب تأمین گاز منطقه بدل می‌کند
‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد گازی ایران و روسیه گفت: بی‌شک این قرارداد می‌تواند در تبدیل ایران به قطب تأمین گاز منطقه نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، «امید کریمیان» با اشاره به امضای توافق‌نامه گازی ایران و روسیه بیان کرد: این قرارداد افزون بر رفع ناترازی‌های داخلی، ایران را به قطب تأمین گاز منطقه بدل می‌کند و به افزایش قابل توجه مراودات و مبادلات تجاری و امنیت اقتصادی و سیاسی کشور می‌انجامد.

وی افزود: در قانون برنامه هفتم توسعه به دولت تکلیف شده است که به قطب انرژی منطقه تبدیل شویم. قرارداد گازی با روسیه نیز برای همین منظور بود. این اقدام وزارت نفت، هم دیپلماسی انرژی موفق دولت را نشان داد و هم بیانگر این موضوع است که در مسیر اجرای برنامه هفتم گام برمی‌داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان نفت و گاز در جهان، این فرصت را دارد که از آورده‌های سیاسی و اقتصادی تجارت منابع انرژی بهره‌مند شود، گفت: امضای قرارداد گازی بین ایران و روسیه می‌تواند منافعی برای دو طرف داشته باشد و در شرایطی که دو کشور از طرف غرب تحریم شده‌اند، در خنثی‌سازی تحریم‌ها اثرگذار است.

منبع: شانا

عناوین برگزیده