تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۶۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

تامین برق صنایع، یکی از ۳ اولویت مجلس/ خلاء‌های قانونی ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌وکار رفع شود/ واحد‌های صنعتی در اولویت قطع برق قرار نگیرند

تامین برق صنایع، یکی از ۳ اولویت مجلس/ خلاء‌های قانونی ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌وکار رفع شود/ واحد‌های صنعتی در اولویت قطع برق قرار نگیرند
‌می‌متالز - زهرا سعیدی‌مبارکه، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌وکار در زمان کمبود برق، واحد‌های تولیدی صنعتی نباید در اولویت قطع برق قرار گیرند، زیرا قطعی برق، علاوه بر وارد کردن خسارات جبران‌ناپذیر بر تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، موجب بی‌انگیزه شدن و ناامیدی فعالان اقتصادی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «زهرا سعیدی‌مبارکه» درباره آیین‌نامه اجرایی ماده (۲۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و اقدامات مجلس در حوزه نظارت بر اجرای آن، گفت: این ماده قانونی و اجرای کامل آن به عنوان یکی از سه اولویت اصلی و مهم مجلس به ویژه کمیسیون صنایع و معادن است که پیگیری برای اجرای آن به صورت جدید در حال انجام است.

اصلاح خلاء‌های قانونی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ریز متن این قانون به طور کامل در اختیار نمایندگان دوره دوازدهم مجلس قرار گرفته که امید می‌رود کارشناسان مربوط در این زمینه کمک‌های خود را از نمایندگان دریغ نکنند تا در صورت نیاز، اصلاحات آن با همکاری و مشورت کارشناسان خبره و با تجربه انجام شود.

سعیدی‌مبارکه گفت: به طور قطع، هر گونه خلاء قانونی برای اجرای این ماده در دستورکار نمایندگان مجلس است تا با ظرفیت‌های موجود مجلس جدید و همکاری دولت چهاردهم بتوان ظرفیت‌های مطلوبی را برای استفاده از این قانون در کشور فراهم کرد.

مدیریت برق صنایع اولویت مهم مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به لزوم تامین و اعمال مدیریت برای قطع نشدن برق صنایع مهم و اصلی در کشور اشاره کرد و توضیح داد: ضروری است مجلس به خصوص کمیسیون صنایع مدیریت خود را در حوزه انرژی و برق صنایع تقویت کند چرا که برق و تامین آن برای صنایع مهم و بنیادی در اولویت بوده و باید به آن اهمیت داده شود.

او در ادامه تاکید کرد: نمایندگان مجلس موضوع تامین برق صنایع را با نگاه و تاکید متفاوتی دنبال می‌کنند. امیدواریم از ظرفیت‌های موجود کشور در بخش نیروگاهی بیش از پیش بهره‌مند شده و آنها را مدیریت کنیم.

سعیدی‌مبارکه تاکید کرد: بهتر است ضمن شناسایی به موقع خلاء‌های قانونی ماده (۲۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، آنها را اصلاح کنیم تا صنایع بیشتر از این با قطعی برق آسیب نبینند.

تبعات قطعی برق صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌وکار در زمان کمبود برق، واحد‌های تولیدی صنعتی نباید در اولویت قطع برق قرار گیرند چرا که قطعی برق، علاوه بر وارد کردن خسارات جبران‌ناپذیر بر تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، موجب بی‌انگیزه شدن و ناامیدی فعالان اقتصادی می‌شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی با بدنه کارشناسی قوی

او با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای مدیریت مصرف و قطع نشدن برق صنایع مهم و اصلی کشور تلاش می‌کنند تا کمبود برق یا قطعی برق را مدیریت کنند، گفت: به نظر می‌رسد ایجاد یک بانک اطلاعاتی با بدنه کارشناسی بسیار قوی برای مدیریت برق در کشور یک ضرورت است تا ضمن اصلاح خلاء‌های قانونی، به یک فهم مشترک در بحث سرمایه‌گذاری در این حوزه و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران با استفاده از ظرفیت‌های موجود این صنعت برسیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده