تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۶۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تراز مثبت ۱۷ درصدی بانک تجارت در ۳ ماهه نخست سال جاری؛

"وتجارت" در راستای خروج از بنگاه‌داری قدم برمی‌دارد

‌می‌متالز - سود خالص بانک تجارت در پایان خردادماه سال جاری برابر با یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، بانک تجارت در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۳ مجموع درآمدی که از تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی شناسایی کرد برابر با ۲۵ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان بود که این مبلغ رشد ۴۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال در گذشته به همراه داشت. "وتجارت" طی این دوره ۳ ماهه به تراز مثبت ۱۷ درصدی دست پیدا کرد که این مبلغ نیز ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است.

بیشترین میزان درآمدی که "وتجارت" از بخش تسهیلات اعطایی به ثبت رساند مربوط به مشارکت مدنی و سایر درآمد‌ها بود که در این بین سایر درآمد‌ها با ۱۵ هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان بیشترین سهم درآمدزایی را به نام خود زد.


سود خالص این بانک در پایان خردادماه سال جاری برابر با یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان ارائه شد وبانک تجارت در دوره مشابه سال گذشته سود خالص ۹۱۵ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده بود و در این دوره شاهد رشد ۲۶ درصدی آن بوده است. سود خالص در ازای هر سهم نیز ۴۱ ریال گزارش شد.


طی این دوره ۳ ماهه میاندوره‌ای منتهی به خردادماه ۱۴۰۳ میزان سرمایه "وتجارت" مبلغی بالغ‌بر ۳۳ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رسید که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده و همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده بانک تجارت در پایان این دوره با کاهش ۶ درصدی به ۲۲ همت رسیده است.

بانک تجارت در پایان خردادماه که این صورت مالی را منتشر کرده است در شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، صرافی تجارت، مولد نیروگاهی تجارت فارس، پالایش نفت تبریز، توسعه نفت و گاز دست آزادگان اروند، تأمین سرمایه کاردان، سایر شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌گذاری کرده است اما؛ بر اساس بخش‌نامه‌های بانک مرکزی بر عدم ورود بانک‌ها به بانگاه‌داری، این بانک در راستای واگذاری سرمایه‌گذاری‌های خود قرار دارد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده