تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۴۶۸۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آرمان خالقی، عضو اتاق بازرگانی:

وزیر صمت باید توانایی تصمیم‌گیری قاطع و به‌موقع را داشته باشد

وزیر صمت باید توانایی تصمیم‌گیری قاطع و به‌موقع را داشته باشد
‌می‌متالز - انتخاب وزیر جدید صمت یکی از موارد تأثیر‌گذار در اقتصاد کشور محسوب می‌شود. باید شخصی که توانمندی‌های لازم برای بهبود شرایط اقتصادی کشور را دارد، برای سکان‌داری این وزارت‌خانه انتخاب شود. اما وزیر صمت باید چه مهارت‌ها و توانمندی‌هایی داشته باشد؟

به گزارش می‌متالز، در شرایط کنونی اقتصاد کشور، انتخاب وزیر جدید صمت به عنوان یکی از ارکان کلیدی دولت، نیازمند توجه به ویژگی‌های خاصی است. این وزارتخانه باید بتواند زنجیره بخش تولید، صنعت، صادرات و ... را به‌خوبی مدیریت کند. بدین منظور باید فردی توانمند برای مدیریت این وزارتخانه انتخاب شود.

آرمان خالقی، عضو اتاق بازرگانی تهران، درباره ویژگی‌ها، مهارت‌ها و توانمندی‌های وزیر صمت دولت چهاردهم، گفتگو کرد. مشروح این گفتگو را بخوانید.

ویژگی‌های وزیر صمت دولت چهاردهم 

آرمان خالقی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، گفت: زنجیره وزارت صمت از بحث تولید گرفته تا بحث‌های بازرگانی، تجارت داخلی و خارجی را دربرمی‌گیرد؛ از طرفی تمام تصمیم‌گیری‌های این مجموعه هم توسط وزیر صورت می‌گیرد. وزیر صمت باید بتواند به صورت قاطع و به‌موقع تصمیم‌گیری کند تا منافع ملی تأمین شود. همچنین وزیر صمت باید مشورت‌پذیر باشد و از نظرات تشکل‌ها در تصمیمات خود استفاده کند.

وی افزود: همچنین وزیر صمت باید مهارت تشخیص اولویت‌ها را داشته باشد. با توجه به اینکه مداخله‌گری دولت در بخش اقتصاد افزایش یافته، وزیر باید توانایی تشخیص اولویت‌ها را داشته باشد تا بتواند تصمیمات درست بگیرد.

او ادامه داد: وزیر صمت باید به سمت کوچک کردن بدنه وزارت صمت حرکت کند. تا اینگونه این وزارتخانه از یک وزارتخانه تصدی‌گر به یک وزارتخانه سیاست‌گذار تبدیل شود.

خالقی در ادامه اظهار کرد: در کل وزیر صمت باید بتواند با سایر وزارت‎خانه‌ها تعامل و همکاری داشته باشد و همچنین وزیر جدید باید از قدرت اقناع‌سازی کافی برخوردار باشد. چراکه بخش صنعت نیازمند همکاری و تعامل با وزارتخانه‌هایی مثل نفت، جهاد کشاورزی، کار و ... است. تا اینگونه بتواند مشکلات بخش صنعت را با تعامل و همکاری با سایر وزارتخانه‌ها برطرف کند.

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، انتخاب فردی با این توانمندی‌ها و تجربه‌های مرتبط به منظور بهبود وضعیت صنعت و تولید، امری حائز اهمیت است. ایجاد یک محیط کسب‌وکار مساعد و کاهش مداخله دولتی از اهداف اساسی است که وزیر آینده باید به دنبال تحقق آن باشد. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه وزارت صمت می‌تواند با بهره‌مندی از یک وزیر کارآمد و توانمند، به توسعه پایدار اقتصادی کشور کمک کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید

پرطرفدارترین عناوین