تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۶۹۳۲
سرویس خبر : انرژی
بحران انرژی و گرما در جهان

متهمان مصرف بیشتر برق در چین معرفی شدند

متهمان مصرف بیشتر برق در چین معرفی شدند
‌می‌متالز - مصرف برق چین در صنعت خدمات داده و خدمات شارژ و باتری، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، تحت تاثیر فناوری و وسایل نقلیه برقی، افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، داده‌های «شورای برق چین» حاکی از آن است که مصرف برق در دیتاسنترها، کلان داده و رایانش ابری، در فاصله ژانویه تا ژوئن نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

جیانگ دبین، معاون مدیر آمار و دیتاسنتر «شورای برق چین»، به نشریه چاینا دیلی گفت: مصرف برق چین برای خدمات شارژ و تعویض باتری در همین مدت، ۶۳.۷ درصد افزایش یافت.

طبق گزارش این اندیشکده، تقاضای کلی برای برق در چین، در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال میلادی گذشته، حدود ۶.۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته این مقام، مجموع ظرفیت نصب شده جدید نیروی بادی و خورشیدی متصل به شبکه، به حدود ۳۰۰ میلیون کیلووات خواهد رسید و سهم ظرفیت نصب شده جمعی، برای اولین بار از ۴۰ درصد فراتر می‌رود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در اوایل ماه جاری اعلام کرد تقاضای برق چین در سال ۲۰۲۳، به میزان ۶.۴ درصد افزایش یافت که تحت تاثیر تقاضای بخش‌های خدمات و صنعتی بود. در گزارش این آژانس، آمده است: سرانه مصرف برق در چین در پایان سال ۲۰۲۲، از اتحادیه اروپا فراتر رفت و رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی خاطر نشان کرد رشد سریع تولید ماژول‌های فوتوولتائیک خورشیدی و وسایل نقلیه برقی و پردازش مواد مرتبط، از رشد مداوم تقاضای برق در چین پشتیبانی می‌کند و همزمان، ساختار اقتصاد این کشور تحول می‌یابد.

با وجود ادامه رشد تولید برق با استفاده از زغال سنگ، چین در نیمه اول سال به نقطه عطف مهمی در انرژی پاک دست یافت و افزایش تولید برق آبی، خورشیدی و بادی، کمک کرد برای اولین بار، سهم زغال سنگ در تولید برق، به زیر ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در بحبوحه تقاضای فزاینده برای برق در چین، تولید برق با استفاده از زغال سنگ، مانند سایر منابع انرژی همچنان رو به افزایش است، اما افزایش بسیار بیشتر برق آبی و تولید خورشیدی، افزایش تولید برق با زغال سنگ را تحت الشعاع خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید