تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۹۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

«فولاد» همچنان بر مدار سودآوری

«فولاد» همچنان بر مدار سودآوری
‌می‌متالز - دستاورد‌ها همواره نشانه‌ای از توفیق یا شکست سازما‌ن‌ها محسوب می‌شوند، اما آمار‌ها همیشه بهترین شاخص برای ارزیابی دقیق عملکرد هر سازمان به شمار می‌آید، شاخص‌هایی که به‌روشنی وضعیت قبلی و فعلی و میزان رشد را در مقایسه با سایر رقبا به‌صورت ملموس و شفاف نشان می‌دهد. این شاخص در مجمع عمومی هفته گذشته شرکت فولاد مبارکه مورد ارزیابی قرار گرفت و نشان از توسعه و سودآوری قابل‌ ملاحظه فولاد مبارکه داشت.

به گزارش می‌متالز، گزارش عملکرد ارائه‌شده در جلسه هفته گذشته مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه حاکی از آن است که باوجود مشکلات و موانع تولید در عرصه داخلی و خارجی، محدودیت‌های انرژی و مسائل کلی حاکم بر بازار، فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ بهترین عملکرد را از خود به‌جای گذاشت و با کسب درآمد عملیاتی ۲۴۰ هزار میلیارد تومان و کسب سود خالص ۹۲ هزار میلیارد تومان، با رشد ۳۸ درصدی سود خالص همراه بوده و دو برابر متوسط رشد صنعت کشور، سودآوری و خلق ارزش داشته است.

آمار‌ها نشان از توفیقات فولاد مبارکه در عرصه‌های دیگر نیز دارد؛ به‌طوری‌که این شرکت در سال گذشته با صادرات بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول، به‌عنوان اولین صادرکننده غیرنفتی کشور معرفی شد، علاوه بر این، فولاد مبارکه حائز رتبه اول شاخص فروش در گروه فلزات آهنی، رتبه دوم در شاخص ارزش‌افزوده، سودآوری و ارزش بازار، رتبه سوم اشتغال‌زایی و رتبه هشتم فروش در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور شد و طی دو سال پیاپی جایگاه چهل‌و‌دوم تولیدکنندگان فولاد در سطح بین‌المللی را کسب کرد. همچنین موفق به دریافت تندیس طلایی مسوولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی گردید.

توفیقات حاصل‌شده در سایه همراهی سهام‌داران و تدابیر هیات‌ مدیره محترم و کلیه نیرو‌های خدوم، پرتلاش و زحمت‌کش شرکت و گروه فولاد مبارکه حاصل‌شده که با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده و سرمایه‌گذاری هدفمند، تلاش کردند تا با تکمیل زنجیره ارزش و تأمین و شناسایی گلوگاه‌های مختلف و رفع بحران‌ها و موانع پیش رو در بخش‌های ستاد، تولید و پشتیبانی، ارزش و ثروت خلق کنند و در سالی که به نام سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده، در راستای سیاست‌های کلی نظام و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری قدم بردارند و به این ترتیب، کارنامه‌ای روشن از خودباوری و امیدآفرینی، بهره‌وری به جای بگذارند.

تولید ۱۲ محصول جدید در فولاد مبارکه، دستاورد موفق دیگری در سال گذشته بود که در نهایت به کسب درآمد ۱۸ هزار میلیارد تومانی انجامید و بر این امر صحه گذاشت که جهش تولید تنها راه موفقیت و رفع موانع و مشکلات است.

فولاد مبارکه هم‌اکنون با سهمی ۶.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی صنعت و سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی، بنگاهی نمونه و موفق در ایران اسلامی است که به دنبال توسعه و تعالی ایران و خلق آینده‌ای بهتر برای کشور بوده و درصدد است تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در افق ۱۴۱۰ درآمدی بالغ‌بر ۱۵ میلیارد دلار در سال کسب کند و به‌عنوان الگوی ملی بنگاه‌داری، جایگاه اول را در رتبه‌بندی شرکت‌های کشور کسب کند. بدون تردید با پشتیبانی سهام‌داران و تدبیر و اراده و همت کلیه مدیران، همکاران، کارکنان، کارگران و پیمانکاران و ذی‌نفعان، انتفاع این شرکت به ایران اسلامی پیش از پیش تداوم خواهد یافت.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید