تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۷۰۰۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

۴۰ هزار شاهین پلاس دنده اتومات تا پایان سال ساخته می‌شود

۴۰ هزار شاهین پلاس دنده اتومات تا پایان سال ساخته می‌شود
‌می‌متالز - معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از تولید ۴۰ هزار شاهین پلاس دنده اتومات تا پایان سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی آقاطاهریان، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا صبح روز جمعه با حضور در هتل المپیک در جمع خبرنگاران محصول جدید سایپا (سایپا پلاس دنده اتومات) را معرفی کرد.

آقاطاهریان در مورد این محصول جدید گفت: امروزه کار درست و استانداردی که در تمام دنیا رعایت می‌شود، در مورد محصول جدید سایپا نیز کاملا مشهود است. تاریخ شروع این پروژه‌ی جدید سایپا به سال ۱۴۰۱ باز می‌گردد که از خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نیز به صورت تولید انبوه در شرکت سایپا آغاز به تولید کرده است. در حال حاضر برنامه‌ی تولید ۴۰ هزار دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۳ را در دستور کار داریم تا اینگونه بتوانیم تا حدودی خلاء بازار را در خصوص خودرو‌های اتوماتیک و اقتصادی رفع کنیم.

این محصول از نظر کیفی نمره‌ی بالایی دارد

او ادامه داد: کلینیک ارزیابی و قیمت‌گذاری خودرو شاهین کلاس اتومات، در ۴ جامعه هدف مورد نظر شرکت سایپا قراردارد. امروز این کلینیک به خبرنگاران تعلق داشت که جامعه‌ی اول مد نظر ما بود. مشتریان این محصول جدید به عنوان جامعه‌ی دوم، از بعد از ظهر روز جمعه و شنبه صبح می‌توانند در این مکان حضور داشته باشند. در ادامه خبرگان صنعت حضور خواهند داشت. در آخر نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سایپا می‌توانند در این کلینیک شرکت کنند و در خصوص این محصول در کنار محصولات تولید داخل رقبا، ابراز نظر نمایند و شرایط موجود را بررسی کنند.

آقاطاهریان تصریح کرد: این محصول از نظر کیفی نمره‌ی بالایی دارد و یکی از محصولات فاخر صنعت خودرو کشور محسوب می‌گردد که خواهد توانست استاندارد‌های لازم را کسب کند؛ به گونه‌ای که به لحاظ ایمنی برای سرنشینان، اطمینان خاطر بالایی را برای آنها فراهم خواهد کرد.

پیش‌فروش محصول را حتما انجام می‌دهیم

او در خصوص زمان پیش‌فروش این محصول جدید سایپا توضیح داد: ما برای اولین بار می‌خواهیم کار جدیدی انجام دهیم. کلینیکی که مشاهده کردید به واسطه‌ی یک "شرکت واسط" است نه خود سایپا؛ لذا هر قیمتی توسط این شرکت ارائه شود، ما این قیمت را با مستندات کامل برای دوستان خود در سازمان حمایت و وزارت صمت ارسال می‌کنیم و به محض دریافت قیمت، پیش‌فروش محصول را حتما انجام می‌دهیم. به هر طریق تا زمانیکه قیمت نهایی در دست ما نباشد اجازه فروش محصول را نداریم.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: فضایی که در بازار موجود است فضایی نیست که بتوانیم هر قیمتی را در آن ارائه کنیم. اینطور نیست که بالابودن قیمت، برای شرکت سایپا سودده باشد. شرکت سایپا هیچ علاقه‌ای به بالا بودن قیمت این محصول جدید ندارد. ما قیمت‌هایی می‌خواهیم که بازار آنرا تعیین می‌کند. قیمتی که این کلینیک و سازمان حمایت مشخص کند، بدون شک مجموعه سایپا خود را مقید به آن می‌داند.

کوتاه کردن دست دلالان

آقاطاهریان در پاسخ به این پرسش که "شرکت سایپا در مورد نزدیک کردن قیمت بازار به قیمت کارخانه در خصوص این محصول جدید و همچنین کوتاه کردن دست دلالان، چه تدابیری اندیشیده است"، ابراز داشت: قانون موجود بر این اساس است که طبق صورت‌های مالی، قیمت‌گذاری جدید به خودروسازان ارائه شود. خودروسازانی همچون ایران‌خودرو و سایپا نیز همین را موضوع خواهانند و بیشتر از این چیز دیگری نمی‌خواهند. در مورد بحث بازار نیز می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم؛ اما شک نکنید که ما در حال تلاش برای حذف دلالان هم هستیم و این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

گفتنی است؛ پیش از جلسه‌ی پرسش و پاسخ خبرنگاران با مهدی آقاطاهریان، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، خبرنگاران مدعو در کلینیک خودرویی ایجاد شده توسط شرکت سایپا حضور یافتند تا از نزدیک، کیفیت محصول جدید سایپا را بررسی کنند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته میدانی، اکثریت خبرنگارانی که شاهین پلاس دنده اتومات را تست کرده بودند از کیفیت آن رضایت داشتند و این محصول را نسبت به محصولات پیشین سایپا باکیفیت‌تر و مرغوب‌تر می‌دانستند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید