تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۴۷۰۴۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
آزادی خواه:

قیمت‌های سرسام آور اجاره‌بها سنخیتی با درآمد خانوار‌ها ندارد

قیمت‌های سرسام آور اجاره‌بها سنخیتی با درآمد خانوار‌ها ندارد
‌می‌متالز - نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم با اجرای دقیق قوانین مجلس می‌تواند شرایط خانه‌دار شدن مردم را تسهیل کند گفـت: وزیر پیشنهادی دولت باید انگیزه و اعتقاد کافی به حل مشکلات مسکن داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، احد آزادی‌خواه؛ با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت: مجلس یازدهم برای کنترل بازار مسکن و توسعه روند ساخت‌وساز در حوزه تقنینی اقدامات بسیار خوبی را انجام داد که از جمله آنها می‌توان به تصویب قانون جهش تولید مسکن که با توجه به نیاز جامعه و جوانان تدوین شد، اشاره کرد که اگر تمام مواد مندرج در قانون مذکور به خوبی اجرایی شود، خانه دار شدن برای بسیاری از مردم امکان‌پذیر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه نظارت هم پس از تصویب این قانون کار‌های بسیار بزرگی صورت گرفت، اما علی‌رغم تمامی این موارد در کشور کماکان با چالش مسکن هم در حوزه تملک و هم در حوزه رهن‌واجاره مواجه هستیم.

وی افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها مسکن را یکی از مشکلات جدی مردم و کشور دانست و افزود: برای تامین مسکن راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از ان‌ها استفاده از زمین‌ها اطراف شهر‌ها و ایجاد شهر‌های جدید در اطراف کلانشهر‌هایی مانند تهران برای ساخت مسکن است تا با افزایش تولید، شرایط خانه‌دار شدن برای افراد فاقد مسکن تهسیل شود.

آزادی‌خواه تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن در سرعت بخشی به تولید عرضه مسکن و همراه کردن بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ساخت یکی دیگر از اقداماتی است که تاثیر بسیار خوبی بر بازار مسکن و خانه دار شدن فاقدین مسکن دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس اضافه کرد: در حوزه اجاره‌بها نیز هم اکنون قانون ساماندهی زمین، مسکن واجاره‌بها را در اختیار داریم که به واسطه اجرای دقیق ان می‌توانیم دست مافیا و دلالانی بازار اجاره‌بها به ویژه در کلان‌شهر‌هایی مانند تهران را کوتاه کنیم. دولت با اتکا به این قانون می‌تواند بخش زیادی از مشکلات امروز حوزه اجاره مسکن را بر طرف کند چرا که قیمت‌های سرسام‌آور اجاره خانه منطق اقتصادی نداشته و با درآمد خانوار منطبق نیست و دولت باید با جدیت به این حوزه ورود نظارتی کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مهم وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: وزیر جدید مسکن راه و شهرسازی باید چند ویژگی منحصر به فرد داشته باشد، ابتدا اینکه درک درستی از سختی‌‎های فقدان مسکن و دشواری یا ناتوانی مردم در پرداخت اجاره‌بها سنگین و همچنین انگیزه کافی برای حل مشکلات موجود را نیز داشته باشد. متاسفانه برخی از وزرای دولت قبل اعتقادی به مدیریت بازار مسکن و حل مشکلات موجود نداشتند، که امیدواریم وزیر پیشنهادی آقای دکتر پزشکیان دارای چنین ویژگی‌هایی نباشد و اعتقاد جدی به رفع مشکلات مسکن داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: وزیر آینده راه و شهرسازی باید دیدگاهی ستادی داشته باشد چرا که حل مشکلات حوزه مسکن در گروی همکاری سایر دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها نظیر کشور، صمت و بنیاد مسکن دارد و وزیر راه به تنهایی از عهده مشکلات موجود بر نمی‌آید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید

پرطرفدارترین عناوین