تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۷۲۱۷
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان امسال

افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان امسال
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر مهندسی شبکه توانیر با بیان اینکه امسال با استقرار گنبد حرارتی و گرمای شدید و بی‌سابقه در منطقه و کشور مواجه هستیم، گفت: امسال ۶ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته مصرف بیشتری را تجربه کردیم.

به گزارش می‌متالز، رضا کفیلی درباره با افزایش قابل توجه گرما، بالا رفتن بار مصرف برق و تاثیر آن بر افزایش حوادث شبکه اظهار کرد: مصرف زیاد برق فشار بر شبکه را به شدت افزایش می، دهد، این در حالی است که گرمای بیش از حد در کنار افزایش مصرف مشترکان باعث شده است تجهیزات شبکه‌های برق در سطوح مختلف دچار آسیب و حادثه شوند، به طوری که امسال شاهد خرابی و حادثه در سطوح مختلف هستیم.

وی ادامه داد: گاهی حادثه‌ها در حد تک مشترک بوده که با آسیب کابل، تنها یک مشترک دچار خاموشی شده یا در برخی نقاط باعث سوختن فیوز پست‌های توزیع شده که طی آن فیدر برق فشار ضعیف قطع شده و یک کوچه یا خیابان دچار خاموشی و قطعی برق شدند.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط قطع فیدر برق ۲۰ کیلو ولت را شاهد بودیم که یک محله دچار قطعی شده است، تصریح کرد: این در حالی است که افزایش بی‌رویه مصرف برق در کنار گرمای شدید و بی‌سابقه باعث حادثه در شبکه‌های بالا دست توزیع و قطع برق قسمتی از یک شهر یا روستا شده است.

مدیر کل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توانیر با بیان اینکه کارکنان صنعت برق در شرکت‌های توزیع و سایر شرکت‌ها تمام تلاش خود را برای پایداری شبکه در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی انجام می‌دهند، تاکید کرد:تمام تلاش همکاران ما این است که از هیچ‌گونه تلاشی با توجه به شرایط سخت دریغ نکنند.

​کفیلی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که کمترین حادثه را در شبکه‌ها داشته باشیم و خدمت مناسب‌تری ارائه دهیم، گفت: از عموم مشترکان درخواست می‌کنیم با رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق ما را در این راه یاری کنند، چرا که پایین آمدن مصرف برق کمک می‌کند در این گرمای شدید فشار کمتری به شبکه‌های برق وارد شود و حوادث کمتری را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده