تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۷۲۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
انارکی هشدار داد؛

تعطیلی صنایع در صورت عدم افزایش تولید برق

تعطیلی صنایع در صورت عدم افزایش تولید برق
‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درصورت عدم افزایش تولید برق صنایع به تعطیلی کشیده خواهد شد، گفت: بروکراسی اداری، عدم موفقیت در جذب سرمایه داخلی و خارجی ازجمله دلایل اصلی ناتوانی دولت‌ها در تولید انرژی بیشتر است.

به گزارش می‌متالز، احمد انارکی‌محمدی با اشاره به ناترازی انرژی در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه برق و گاز، گفت: از آنجا که این ناترازی صدمه بسیاری به صنایع به‌ویژه صنایع استان کرمان زده است چراکه برق این صنایع در روز قطع می‌شود و با ایجاد اختلال در پیوستگی فعالیت آنها و نگه داشتن مواد ریخته‌گری تا شب ضرر‌های بسیاری به آنها می‌رسد، بنابراین صنایع در حد ۳ شیفت هزینه می‌کنند، اما فقط به اندازه یک شیفت می‌توانند تولید و فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرر‌های که کشاورزان به دلیل قطع برق چاه‌های زمین‌های خود می‌بینند، گفت: آثار قطع برق چاه‌های کشاورزی گاهی تا چند سال باقی می‌ماند و حتی تولید محصولات تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، بنابراین این مساله زنجیره تامین غذای کشور را با خلل غیرقابل جبران مواجه خواهد کرد.

به گفته وی رفع مشکلات پیش‌روی تولید انرژی با تولید انرژی بادی و خورشیدی یا حتی ترکیبی و آماده کردن زیرساخت‌های این مهم بسیار ضروری است چراکه در غیر این صورت صنایع کاملا به تعطیلی کشیده خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بروکراسی اداری، عدم موفقیت در جذب سرمایه داخلی و خارجی را ازجمله دلایل اصلی ناتوانی دولت‌ها در تولید انرژی بیشتر عنوان کرد و گفت: دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم باید در کنار هم باید برای عبور از این مشکل که اقتصاد کشور را تحت‌شعاع قرار داده کنند، همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده