تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۴۷۲۵۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حدادی:

پیش از ابلاغ آئین‌نامه واردات خودرو باید تمام جوانب مدنظر قرار می‌گرفت/ قانون مجلس درباره واردات خودرو‌های کارکرده باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود

پیش از ابلاغ آئین‌نامه واردات خودرو باید تمام جوانب مدنظر قرار می‌گرفت/ قانون مجلس درباره واردات خودرو‌های کارکرده باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود
‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه میزان ارز و تضمین تامین آن، موضوعات مربوط به گمرگ باید به صورت شفاف در آئین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده مشخص باشد، گفت: بحث واردات خودرو باید به دقت اجرایی شود، زیرا قانون است متاسفانه وزارت‌خانه‌های ما ایین‌نامه‌ها را به درستی اجرایی نمی‌کنند.

به گزارش می‌متالز، علی حدادی درباره اظهار نظر بانک مرکزی درباره توقف واردات خودرو‌های کارکرده به دلیل شرایط تنظیم فرآیند احراز و تایید منشاء ارز، گفت: مجلس واردات خودرو را به قانون تبدیل کرد، اما آئین‌نامه این قانون ابهاماتی داشت که برای رفع این ایرادات و ابهامات وزیر صمت هفته گذشته به کمیسیون صنایع و معادن مجلس دعوت شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوع ارز موردنیاز برای واردات خودرو‌های کارکرده و سایر زوایای این آئین نامه بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان ارز و تضمین تامین آن، موضوعات مربوط به گمرگ باید به صورت شفاف در آئین‌نامه مشخص باشد، اضافه کرد: بحث واردات خودرو باید به دقت اجرایی شود، زیرا قانون است متاسفانه وزارت‌خانه‌های ما ایین‌نامه‌ها را به درستی اجرایی نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: باید پیش از ابلاغ آئین‌نامه به همه جوانب این موضوع از جمله فرآیند گمرک، خدمات پس از فروش، ارز و. توجه می‌شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در صورتی که قانون مجلس درباره واردات خودرو‌های کارکرده اجرایی شود، رقابت‌پذیری، کیفیت‌بخشی به تولید و متناسب و منطقی شدن قیمت محقق می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده