تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۷۲۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش بهره‌وری تولید سیمان در خوزستان به دلیل قطعی برق

کاهش بهره‌وری تولید سیمان در خوزستان به دلیل قطعی برق
‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قطعی و مدیریت مصرف برق برای صنعت استان چالش‌های متعددی ایجاد کرده که از جمله آن کاهش بهره‌وری تولید سیمان خوزستان است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا فلاح سه‌شنبه با بیان اینکه متاسفانه در فصل تابستان با قطعی برق صنایع در استان روبرو هستیم بیان کرد: قطع کردن برق صنایع برای صرفه‌جویی، به تولیدکنندگان ضرر و زیان زیادی را وارد می‌کند.

وی گفت: یکی از صنایعی که در استان بیشترین آسیب را از قطعی برق متحمل شده شرکت‌های سیمان هستند.

سه کارخانه تولید سیمان در خوزستان وجود دارد که متوسط تولید سالانه سیمان در استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

فلاح با بیان اینکه خوزستان قطب تولید سیمان کشور است تصریح کرد: صنایع بزرگ زیادی در استان فعالیت دارند و قطع برق صنایع ضرر و زیان زیادی را به آنها وارد می‌کند.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: انتظار می‌رود در این فصل از شهر‌های سردسیر کشور به استان برق منتقل شود تا صنایع استان بیش از این متحمل ضرر و زیان و تعطیلی خط تولید نشوند.

وی افزود: متاسفانه قطعی برق شرکت‌های سیمان باعث کاهش تولید این شرکت‌ها شده به گونه‌ای که سیمان کافی برای مواکب مراسم پیاده روی اربعین حسینی در استان تهیه نشد.

فلاح با بیان پیشنهاد دیگری برای کمک به تامین برق صنایع اظهار کرد: اگر در شب ظرفیت برق صنایع افزایش یابد می‌تواند بخشی از کسری تولید آنها جبران کند.

به دلیل شدت گرما در استان و جلوگیری از قطعی برق مصرف خانوار برق صنایع در زمان‌های مشخصی قطع می‌شود.

این اقدام هر ساله در تابستان باعث نارضایتی تولیدکنندگان و کاهش راندمان تولید شده است.

ناترازی مصرف انرژی از دیگر مواردی است که بار‌ها مورد انتقاد مسئولان و تولیدکنندگان در استان بوده و باعث ضربه زدن به صنایع در فصل‌های تابستان و یا زمستان شده است.

به گفته استاندار خوزستان مصرف برق در خوزستان در تابستان امسال بی سابقه بوده و برای جلوگیری از قطعی برق خانوار‌ها ادارات استان در چند نوبت تعطیل شدند.

صنایع بزرگ زیادی در استان فعالیت دارند که تامین انرژی برای آنها بسیار حیاتی است، شرکت‌هایی همچون فولاد و سیمان همواره از قطعی برق و یا گاز ناراضی هستند.

در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده