تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۷۳۵۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

شرایط ترخیص خودرو‌های کارکرده اعلام شد

شرایط ترخیص خودرو‌های کارکرده اعلام شد
‌می‌متالز - رییس ستاد نوسازی ناوگان گفت: برای ترخیص خودرو‌های کارکرده، ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است و این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد.

به گزارش می‌متالز، «مهران سالاریه» در خصوص آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های دست دوم گفت: برای واردات خودرو به داشتن خودرو فرسوده و یا اینکه خودرو فرسوده به نام خود واردکننده باشد تا در هنگام شماره‌گذاری، خودرو فرسوده را اسقاط و عوارض را به ستاد نوسازی ناوگان ارائه کند، نیازی نیست.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با بیان اینکه در آئین‌نامه هم قید شده که نیازی به داشتن خودروی فرسوده نیست، افزود: متقاضی در مرحله ترخیص و زمانی که به شماره‌گذاری خودرو نیاز دارد باید به سامانه ستاد نوسازی مراجعه و در آنجا گواهی اسقاط را با مبلغ ۳۵ میلیون تومان خریداری کند (این مبلغ توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین شده است) بعد از آن می‌تواند مجوز شماره‌گذاری را دریافت و خودرو را ترخیص کند.

سالاریه در خصوص تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز، گفت: در ترخیص خودرو ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است و این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد. این مورد در آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو کاملاً مشخص شده و متقاضیان می‌توانند بر اساس آن گواهی اسقاط را خریداری و خودروی مورد نظر را شماره‌گذاری کنند.

وی گفت: نکته دیگر در خصوص واردات خودرو‌های برقی و خودرو‌های هیبریدی کامل است که این دسته از خودرو‌ها مشمول تخفیف در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد. متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده و خودرو با آلایندگی کمتر وارد و عوارض کمتری برای شماره‌گذاری پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده