تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۰۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
طاهری:

اصلاح سازوکار اسقاط خودرو در مجلس، بازار سیاه گواهی اسقاط را از بین برد

اصلاح سازوکار اسقاط خودرو در مجلس، بازار سیاه گواهی اسقاط را از بین برد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با اصلاح سازوکار اسقاط خودرو، بازار سیاهی که پیش از این برای گواهی اسقاط ایجاد شده بود، از بین رفت.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری درباره نحوه اجرای قانون اسقاط خودرو، گفت: سازوکار اسقاط خودرو در مجلس یازدهم به دلیل بازار سیاهی که ایجاد شده بود، اصلاح و مقرر شد در صورتی که گواهی اسقاط به تعداد کافی موجود نباشد، ۱.۵ درصد قیمت خودرو‌های داخلی به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز و اجازه تولید خودرو داده شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال نخست اجرای این قانون منابع مناسبی از این محل به دست آمد البته آئین نامه این قانون به گونه‌ای که بتواند به درستی اجرایی و تاثیرات مدنظر قانونگذار را داشته باشد، تدوین نشده، اما با این وجود به دلیل این قانون، بازار سیاه گواهی اسقاط از بین رفته است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: پرداخت ۱.۵ درصد از قیمت خودرو‌های داخلی به جای گواهی اسقاط موجب شد که دلالی در این بازار از بین رود و براساس پیش‌بینی‌ها تعداد اسقاط در سال جاری به حدود ۲۵۰ هزار اسقاط خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده