تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۴۷۴۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهار طلایی برای تولیدکنندگان آلومینیوم

بهار طلایی برای تولیدکنندگان آلومینیوم
‌می‌متالز - تولیدکنندگان داخلی آلومینیوم روند مثبتی از سودآوری طی ۳ سال گذشته به ثبت رسانده‌اند درحالی که قیمت آلومینیوم در بازار‌های جهانی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت. اگرچه سود هر سهم بسیاری از آنها در بهار ۱۴۰۳ نسبت به زمستان ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، تقاضا برای آلومینیوم کاهش یافته است و این افت تقاضا به خصوص در بهار ۱۴۰۳ تشدید شد با این حال سود هر سهم تعدادی از تولیدکنندگان داخلی گروه آلومینیوم به صورت نمودار زیر است:

بهار طلایی برای تولیدکنندگان آلومینیوم

سود هر سهم فنوال در بهار ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ ریال بود. بهار ۱۴۰۲ فنوال به ازای هر سهم صفر ریال سود شناسایی کرده بود. در تابستان و پاییز این رقم به ۶۵ ریال رسید و بر برای دو فصل متوالی زمستان و بهار در محدوده ۱۳ ریال باقی ماند. فمراد نیز از سود ۱۴۱ ریالی برای هر سهم در بهار ۱۴۰۲ به ۷ ریال و سپس ۱۹ ریال طی دو فصل بعدی کاهش پیدا کرد ولی در نهایت موفق شد در دو فصل اخیر به سود ۱۴۱ ریالی به ازای هر سهم برسد. سود هر سهم فنوال و فایرا در بهار ۱۴۰۳ بیشتر از بهار ۱۴۰۲ بود. بیشترین سود هر سهم فایرا مربوط به تابستان ۱۴۰۲ بود و برای فنوال در زمستان ۱۴۰۲ رقم خورد.

سود هر سهم این چهار تولیدکننده در گروه آلومینیوم طی ۳ سال گذشته به صورت نمودار زیر است:

بهار طلایی برای تولیدکنندگان آلومینیوم

سود هر سهم فنوال و فایرا در طول ۳ سال گذشته افزایش یافته است ولی این مساله در مورد فمراد و فالوم صدق نمی‌کند. سود هر سهم فنوال از ۶۲۰ تومان در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۶۵ درصدی به ۱،۰۲۶ تومان در سال ۱۴۰۲ رسید. سود هر سهم فنوال در سال ۱۴۰۱ نیز بیشتر از سال ۱۴۰۰ شد. فایرا در سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۶۳۰ ریال سود ساخت، این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۵۵۵ ریال کاهش یافت ولی در سال سوم تا ۷۵۷ تومان پیش رفت. سود هر سهم فایرا از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت.

سود هر سهم فالوم نیز در مدت مورد بررسی روند صعودی داشت ولی ابتدا از ۱۳۵ ریال به ۵۳۸ ریال افزایش یافت و سپس به ۱۴۳ ریال به ازای هر سهم سقوط کرد. در طرف مقابل سود هر سهم فمراد در بازه زمانی ۳ ساله کاهش یافته است. سود هر سهم فمراد از ۳۸۸ ریال با کاهش بیش از ۲۰ درصدی به ۳۰۷ ریال رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده