تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۷۴۵۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

معامله مسکن با رمزارز و بیت‌کوین غیرقانونی است

معامله مسکن با رمزارز و بیت‌کوین غیرقانونی است
‌می‌متالز - نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: معامله مسکن و ثبت قرارداد در مشاوران املاک باید با ارز رایج مملکت و به صورت ریالی منعقد شود.

به گزارش می‌متالز، داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه تا زمانی که توانمندی افراد جامعه افزایش پیدا نکند اعمال هر نوع نرخ دستوری به نوعی محکوم به شکست است گفت: خرید ملک با رمز ارز از سوی دو طرف غیر قانونی بوده و تنها ثبت قرارداد مسکن در دفاتر مشاور املاک باید با معادل ریالی منعقد شود.

وی ادامه داد: وقتی قراردادی در دفاتر مشاوران املاک و سامانه خودنویس منعقد می‌شود باید معادل ریالی در قرارداد اعلام و ثبت شود و اگر خارج از موضوعات ریالی مبلغی پرداخت شود به عنوان فرار مالیاتی و پولشویی محسوب می‌شود. 

او بیان کرد: من به عنوان مشاور املاک تابع نظام صنفی خود هستم و برای آنکه قراردادی ثبت شود و از امکانات و دفاتر در این بخش هر دو طرف بتوانند استفاده کنند باید معادل ریالی آن از سوی هر دو طرف پرداخت شود و مبلغ ابتدایی که در قرارداد ثبت می‌شود باید به صورت ریال و متناسب با ارز رایج مملکت پرداخت شود.

وی افزود: رمزارز و بیت‌کوین مورد تایید صد درصدی حاکمیت نیست و در صورتی که اتفاقی در حوزه ملک رخ دهد و نیاز به استفاده از امکانات حقوقی و قضایی وجود داشته باشد باید قرارداد‌ها در قالب ارز رایج مملکت صورت گیرد.

بیگی‌نژاد افزود: ثبت قرارداد خارج از ریال به عنوان پولشویی محسوب شده و به نوعی فرار مالیاتی محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین