تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۹۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی فراریان مالیاتی به کمک هوش مصنوعی

شناسایی فراریان مالیاتی به کمک هوش مصنوعی
‌می‌متالز - رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی گفت: یکی از مسیر‌های مقابله با فرار مالیاتی استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و هوش مصنوعی است.

به گزارش می‌متالز، شاهین مستوفی گفت: امروزه شاهد افراد بسیاری در فعالیت‌های اقتصادی هستیم که از روش‌های مختلف برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: از دیگر سوی سازمان امور مالیاتی نیز مکلف به اجرای مقررات است. بر اساس قانون اگر افرادی در حرفه‌های امور پزشکی از دستگاه کارت خوان برای وصول درآمد‌های خود استفاده نمی‌کنند یا راه‌های دور زدن قانون را طی می‌کنند مستوجب پیگرد هستند.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی اظهارکرد: در سال گذشته ۳۷۰۰ پزشکی که بر اساس گزارشات دریافتی در سامانه سوت زنی مشخص شدند و در راستای تشکیل واحد‌های اجرایی در سازمان امور مالیاتی راستی آزمایی انجام شد شناسایی شدند و علاوه بر اعمال قانون امسال از تبصره‌های تشویقی مالیاتی نیز محروم خواهند بود.

وی گفت: تمام موارد با رعایت شئونات و موازین انجام می‌شود و پزشکان نیز باید نسبت به ارایه گزارش و تکالیف قانونی باید اقدام کنند و اگر روی این موارد غیر قانونی اصرار داشته باشند با عدم پذیرش و عدم تمکین در جهت خلاف اجرای قانون حرکت کنند سازمان امور مالیاتی نیز موظف به اجرای قوانین است.

مستوفی یادآورشد: مردم می‌توانند با استفاده از سامانه‌های سوت زنی موارد تخلف را بیان کنند.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی اظهارکرد: همان‌گونه که پیشرفت دنیای مجازی باعث شده است که برخی فعالان اقتصادی از روش‌هایی برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند سازمان‌های امور مالیاتی نیز می‌توانند با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و هوش مصنوعی الگوریتم‌هایی را در این حوزه مورد استفاده قرار دهد.

وی گفت: امسال نزدیک به ۱۶۰ هزار فعال اقتصادی که از دستگاه‌های کارت خوان غیر، در فعالیت‌های خود استفاده می‌کردند شناسایی شدند و در زمان تحویل اظهارنامه مالیاتی، این مبالغ از آنها دریافت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده