تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۷۴۸۱
سرویس خبر : انرژی

نیروگاه کلاس اف سهند در آستانه بهره‌برداری

نیروگاه کلاس اف سهند در آستانه بهره‌برداری
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: طی چند روز آینده نخستین واحد نیروگاه کلاس اف سهند به عنوان یکی از واحد‌های راندمان بالای جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «اسماعیل نمازی» مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی در گفتگویی رادیویی با اشاره به اینکه تولید برق یک کار پیچیده، دشوار و دارای فناوری پیشرفته‌ای است، گفت: به واسطه زیرساخت‌های ایجاد شده در صنعت برق بسیاری از نیروگاه‌های کشور به ویژه واحد‌های در حال نصب ایرانی هستند و اگر چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت طبیعتاً امروز با شرایط بسیار دشواری در صنعت برق روبه‌رو بودیم.

وی یادآور شد: طی سه سال گذشته بالغ بر ۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است که دو هزار مگاوات از این رقم مربوط به ارتقای توان و رفع محدودیت تولید نیروگاه‌های موجود و باقی آن مربوط به احداث واحد‌های جدید نیروگاهی بوده است.

نمازی با بیان اینکه ۸ هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است، ادامه داد: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین شهر اردبیل نیز به عنوان یکی از واحد‌های جدید نیروگاهی با برخورداری از تکنولوژی و پیچیدگی ساخت فراوان به زودی وارد مدار تولید خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین