تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۳۴۷۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات سال 97

می متالز - شهرام میراخورلو گفت: بیشترین سهم شکایات رسیده در سال گذشته در مورد گرانفروشی ،تقلب و عدم درج قیمت بوده است.
گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات سال 97

به گزارش می متالز، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کتتدگان با بیان اینکه سال گذشته از 262 هزار و 649 شکایت اعلام شده به سامانه 124 گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است افزود : 86 درصد شکایات در بخش کالا و 14 درصد در بخش خدمات بوده است و در این مدت نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش خدمات به خود اختصاص داده اند.
میراخورلو درباره سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در گرفتن حقوق شاکیان و جبران آسیب های وارده در مواردی که موضوع شکایت موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحدهای صنعتی دارای سابقه تخلف نباشد گفت : در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها 6 هزار و 205 فقره برابر با 6 درصد از کل شکایات که جنبه خصوصی داشته با ارزش بیش از 186 میلیارد ریال ،قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
وی همچنین تاکید کرد : سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی است.
او در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت ،عدم صدور فاکتور ،تقلب،گرانفروشی و عدم عرضه شکایت خود را اعلام کنند تا در سریعترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد