تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۷۹۲۳
سرویس خبر : اجتماعی

آخرین اخبار از آواربرداری در معدن شازند

آخرین اخبار از آواربرداری در معدن شازند
‌می‌متالز - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: حداکثر توان برای یافتن پیکر تنها مفقود باقیمانده از حادثه ریزش معدن شازند به کارگرفته شده است و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، بهنام نظری اظهار کرد: عملیات آواربرداری و جستجو برای پیدا کردن پیکر آخرین مفقودی حادثه ریزش معدن شازند با بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها در حال انجام است تا بتوان با تخلیه آوار، چهارمین مفقودی را خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز برای انجام عملیات آواربرداری در محل ریزش معدن، مستقر است، گفت: با توجه به اینکه احتمال ریزش مجدد معدن وجود دارد، آواربرداری باید با رعایت جوانب احتیاط و ایمنی انجام شود تا حادثه دیگری اتفاق نیفتد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به ریزش سنگ با حجم بسیار بالا گفت: با وجود اینکه احتمال خطر وجود دارد، اما عملیات آواربرداری با رعایت ایمنی لازم در حال انجام است.

وی بیان کرد: دو نقطه نزدیک درخصوص محل قرارگیری آخرین مفقودی حادثه ریزش معدن شازند گمانه‌زنی شده و عملیات جستجو در این دو نقطه انجام می‌شود. باید سنگ‌های با حجم و وزن بالا که در این نقطه وجود دارد جابجا شود تا دسترسی برای پیداکردن مفقودی چهارم در نقطه گمانه‌زنی شده تسهیل یابد.

نظری افزود: نمی‌توان زمان قطعی را برای پیدا کردن پیکر مفقودی چهارم اعلام کرد چرا که حجم آوار بسیار بالاست و عملیات آواربرداری در نقطه گمانه‌زنی شده نیز زمان‌بر خواهد بود.

وی تصریح کرد: با وجود سختی کار و احتمال وجود خطر و ریزش معدن، اما همچنان عملیات جستجو برای یافتن پیکر و برطرف کردن نگرانی خانواده مفقودی چهارم با قوت ادامه دارد.

گفتنی است، پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ خرداد در پی حادثه ریزش معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند، زیر آوار حبس شدند که با تلاش امدادگران، عصر همان روز پیکر دو نفر از مفقودین پیدا شد و کار جستجوی دو کارگر دیگر ادامه پیدا کرد.

چندی بعد، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان و با دستور استاندار مرکزی، با توجه به شرایط خاص منطقه و لزوم رعایت تمامی ملاحظات فنی و ایمنی در آواربرداری، عملیات جستجوی دو مفقود باقیمانده حادثه ریزش معدن به گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه واگذار شد تا با همکاری عوامل امدادی و هماهنگی اداره کل صمت، اقدامات میدانی لازم دنبال شود.

در ۱۹ تیرماه محل قرارگیری سومین کارگر مفقود شده مشخص و عملیات خارج شدن این پیکر از زیر آوار در همان روز انجام شد.

در حال حاضر جستجو برای یافتن پیکر چهارمین مفقودی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین