تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۷۹۴۰

سن ناوگان کشتیرانی کشور به ۱۸ سال کاهش می‌یابد

سن ناوگان کشتیرانی کشور به ۱۸ سال کاهش می‌یابد
‌می‌متالز - یک مقام مسوول گفت: گام اول جوان‌سازی ناوگان دریایی و کشتیرانی کشور از طریق تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری در خصوص آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جزو شرکت‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل دریایی به شمار می‌رود که اگر این شرکت‌ها شناسایی و یا اسامی آنها در بورس اعلام شود مشمول تحریم‌های سختگیرانه تری می‌شوند.

وی افزود: امسال ۳۵ درصد از سود سهام شرکت‌های دریایی برای احیا و بهبود ناوگان صرف می‌شود همچنین از صندوق توسعه ملی که در بخش اولیه ۳هزار میلیارد تومان است منابع برای نوسازی آنها تخصیص خواهد یافت.

نوروزی بیان کرد: در حال حاضر سن ناوگان کشتیرانی بالا است و براساس هدف گذاری صورت گرفته در تلاش هستیم که در گام اول به ۱۸ سال و در مرحله بعد به ۹ سال سن این ناوگان را برسانیم بنابراین جوان سازی ناوگان دریایی به شدت در دستور کار است.

وی در خصوص مولدسازی دارایی‌های غیرمولد گفت: ۵۷۳ پلاک در کشور قابلیت مولدسازی دارند که از این تعداد ۱۵۳ پلاک در حال مولدسازی هستند همچنین مساحت کل املاک دارای قابلیت مولدسازی ۲۴ میلیون متر مربع است که از این میزان ۵میلیون متر مربع در حال مولدسازی است.

او گفت: حدود ارزش کل املاک دارای قابلیت مولدسازی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان در حال مولدسازی است.

نوروزی افزود: در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری شستا ۴۰۰ مکان در تهران دارد که تمامی آنها قابلیت تجمع و یکپارچه شدن دارند.

وی با بیان اینکه شرکت ستاره خلیج فارس قابلیت عرضه شدن در بورس را دارد و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته حدود ۱۰ درصد از این شرکت عرضه خواهد شد گفت: شستا ۱۰ درصد بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است، اما در چند وقت اخیر تحت تاثیر اتفاق‌ها قیمت سهم این بخش بسیار کاهش یافته و ارزش دلاری سهم شستا و هلدینگ‌ها به نظرم یک سوم ارزش واقعی است.

او در خصوص بهبود شاخص‌های درآمد در شستا گفت: در سال گذشته شستا ۲۷۹ هزار میلیارد تومان درآمده داشته و طی امسال ۱۰۴ درصد افزایش درآمد داشته است. 

وی در خصوص میزان افزایش سرمایه در ۴۷ شرکت شستا گفت: در سال گذشته ۲۸.۵ هزار میلیار و طی امسال ۶۳.۵ هزار میلیارد در شرکت‌عای رستا افزایش سرمایه داشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده