تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۴۷۹۵۳
سرویس خبر : انرژی

با وجود رشد مصرف، شبکه برق کشور پایدار است

با وجود رشد مصرف، شبکه برق کشور پایدار است
‌می‌متالز - معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر گفت: با وجود رشد مصرف برق، شبکه برق کشور پایدار است، اما نیاز به مدیریت مصرف بخش غیرمولد داریم.

به گزارش می‌متالز، محمد اله‌داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در خبر اقتصاد و بازار گفت: تا پایان هفته روز‌های گرمی را پیش رو داریم و دمای ۴۰ درجه و بیشتر در خیلی از نقاط کشور رخ می‌دهد. با افزایش دما با دو چالش روبرو هستیم که یکی افزایش مصرف است و به ازای هر درجه افزایش حداقل ۱۸۰۰ مگاوات رشد بار داریم. چالش دوم ما فشار گرما به تجهیزات صنعت برق است.

این مقام مسوول گفت: با افزایش دما و فعالیت تجهیزات دمای آنها نیز بالاتر خواهد رفت که میزان آسیب‌پذیری آنها را بیشتر می‌کند.

او افزود: به همین جهت از مردم تقاضا داریم مدیریت مصرف داشته باشند و وسایل سرمایشی را در دمای رفاه بگذارند و یا در محیطی که حضور ندارند سیستم‌های سرمایشی را خاموش کنند که کمک زیادی به صنعت برق خواهد کرد. در ساعات اوج مصرف نیز از وسایل پرمصرف مثل جاروبرقی و ماشین لباس‌شویی استفاده نکنند.

اله‌داد گفت: با این وجود شبکه برق کشور پایدار است، اما در تلاش هستیم در بخش‌های غیرمولد کشور اعم از بخش خانگی و اداری بتوانیم با مدیریت مصرف، تأمین برق بخش مولد کشور اعم از کشاورزی و تجاری را به شکل بهتری انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین