تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۷۹۶۷
سرویس خبر : انرژی
قیصری با اشاره به بازدید از مرکز سیستم دیسپاچینگ برق کشور؛

عملکرد مرکز دیسپاچینگ برق در مدیریت توزیع برق بررسی شد/ تلاش پرسنل شرکت توانیر برای پایداری شبکه برق

عملکرد مرکز دیسپاچینگ برق در مدیریت توزیع برق بررسی شد/ تلاش پرسنل شرکت توانیر برای پایداری شبکه برق
‌می‌متالز - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس از بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از مرکز اصلی سیستم دیسپاچینگ برق کشور با هدف انجام وظیفه نظارتی خود و اطلاع از کم و کیف و میزان تقاضا و وضعیت مدیریت توزیع برق میان بخش خانگی و صنعت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، زینب قیصری با اشاره به بازدید امروز (سه‌شنبه ۰۵ مردادماه) خود و جمعی از نمایندگان مجلس از مرکز اصلی سیستم دیسپاچینگ برق کشور به‌منظور مانیتور کم و کیف برق‌رسانی به استان‌ها و مناطق مختلف کشور، گفت: نمایندگان مردم در جریان انجام وظیفه نظارتی ضمن این بازدید، با مصطفی رجبی‌مشهدی مدیرعامل توانیر و معاون وزیر نیرو نیز به گفتگو پرداخته و اوضاع برق‌رسانی به کشور را جویا شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیرعامل توانیر همچنین با تشریح میزان تقاضا و وضعیت مدیریت توزیع برق میان بخش خانگی و صنعت، به اقدامات انجام داده در راستای فرهنگسازی به منظور کاهش مصرف نیز اشاره کردند.

وی با اشاره به اینکه پرسنل شرکت توانیر تمام تلاش خود را در جهت پایداری شبکه برق انجام داده و از بروزترین تجهیزات و افراد متخصص استفاده می‌کنند، مطرح کرد: متخصصان شرکت توانیر به منظور مدیریت توزیع برق باید قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشته باشند که خوشبختانه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خاموشی‌ها انجام می‌دهند، ضمن آنکه نباید اجازه داد بخش صنایع متضرر شوند. 

قیصری افزود: طبق آمار از سال ۱۳۹۸ تاکنون ناترازی برق با دلیل مصرف افسارگسیخته همچنان رو به افزایش است و اکنون در اوج گرمای امسال این عدد در پیک مصرف به بیش از ۱۷ هزار مگاوات رسیده است، البته این افزایش ناترازی به دلیل بالا رفتن هر ساله سرعت رشد تقاضا در پیک مصرف تا ۵ درصد بیشتر از رشد توان تامین شده یعنی ۲ درصد است.

به گفته این نماینده مجلس اکنون درحالی ناترازی برق به ۱۷ هزار مگاوات افزایش یافته که برآورد‌ها در تابستان سال جاری، عدد ۱۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه مردم وظیفه دارند در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند، اما نباید نوک پیکان را فقط سمت مردم نشانه گرفت، توضیح داد: به عنوان مثال اکنون طبق اطلاعات ایمیدرو، نیمی از انرژی در صنایع فولاد تلف می‌شود یا مصرف برق بخش عمومی تهران شامل ادارات مختلف رشدی ۷۹ درصدی را داشته و از مصرف برق ۱۵ استان کشور بیشتر است، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که علاوه‌بر بخش خانگی دولت باید بر بخش عمومی و صنایع برای مدیریت مصرف برق تمرکز بیشتری کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده