تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۷۹۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت ۱۰ هزار میلیارد تومانی بازارگردان‌ها از بورس

حمایت ۱۰ هزار میلیارد تومانی بازارگردان‌ها از بورس
‌می‌متالز - سازمان بورس اعلام کرد: ارزش سهامی که بازارگردان‌ها در ۶ ماه گذشته خریده‌اند رقمی معادل ۱۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش می‌متالز، سازمان بورس اعلام کرد: در کنار خرید‌های صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه، تزریق نقدینگی از سوی بازارگردان‌ها برای تسهیل روند معاملات در روز‌های پر نوسان بورس از دیگر حمایت‌هایی است که برای کاهش التهابات و تنظیم عملکرد بازار سهام در دستور کار قرار می‌گیرد.

آخرین آمار ارائه شده از میزان خرید و فروش سهام توسط بازارگردان‌ها در بازار حاکی از آن است که ارزش خرید و فروش خرد سهام این صندوق از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ (عدم الزام بازارگردان‌ها به ارسال سفارش) تا ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ به ترتیب رقمی معادل ۱۰ همت و ۵۷۳ میلیارد تومان بوده است.

افزون بر این، در ۶ ماه گذشته بیشترین میزان خرید خرد انجام شده از طریق بازارگردان‌ها در اسفند ۱۴۰۲ و خرداد ۱۴۰۳ با رقمی معادل ۲ و ۲.۵ همت بوده است.

بر این اساس، میزان خرید و فروش بلوک سهام توسط بازارگردان‌ها در بازه زمانی اعلام شده به ترتیب ارقامی در حدود ۱۰ و ۱۹.۵ همت بود.

به این ترتیب طبق این آمار نیز خالص ارزش خرید خرد سهام توسط بازارگردان‌ها تا ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ رقمی حدود ۱۰ همت اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین