تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۷۹۷۳
سرویس خبر : انرژی
پوردهقان:

قطع برق در حوزه کشاورزی و صنعت موجب کاهش اشتغال شده است

قطع برق در حوزه کشاورزی و صنعت موجب کاهش اشتغال شده است
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اثرات قطع برق در حوزه کشاورزی و صنعت چالش ایجاد کرده و بر کاهش اشتغال اثرگذار بوده، گفت: سیستم توزیع برق نیز باید به روزرسانی شود، زیرا این سیستم فرسوده است و موجب هدررفت برق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی پوردهقان درباره قطعی برق صنایع در تابستان، به ناترازی انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: میزان تولید و مصرف برق در کشور متناسب نبوده و مصرف بیشتر است، که بخش عمده‌ای از این ناترازی ناشی از قیمت انرژی است؛ کشور ما نفت‌خیز است و در این ۴ دهه نیز سیاست‌گذاری به گونه‌ای بوده که قیمت انرژی از هزینه تولید کمتر باشد و دولت با سوبسید این موضوع را پوشش دهد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت تمام شده برق با آنچه مردم و صنعت‌گران پرداخت می‌کنند، متفاوت است و در این شرایط مصرف بیشتر می‌شود، اگر میزان مصرف برق در ایران را با سایر کشور‌ها با همین جمعیت مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم که این اعداد بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر نیرو، یادآور شد: به گفته وزیر، قطع برق کشاورزان و صنایع اثری بر میزان تولید ندارد حال آنکه این حرف اشتباه است و همه ما می‌دانیم اثرات قطع برق در حوزه کشاروزی و صنعت چالش ایجاد کرده و بر کاهش اشتغال اثرگذار بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه میزان تولید برق در تابستان قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: باید برای تامین نیاز کشور در این حوزه مدیریت درستی در نظر گرفت، در پایان برنامه هفتم میزان تولید برق باید به ۱۲۵ هزار مگاوات برسد بنابراین باید بستر تحقق این مهم فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: سیستم توزیع برق نیز باید به روزرسانی شود، زیرا این سیستم فرسوده است و موجب هدررفت برق می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین