تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۸۰۰۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون معرفی شدند

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون معرفی شدند
‌می‌متالز - همه ساله بسیاری از وب‌سایت‌های خارجی برای انتخاب زشت‌ترین خودرو‌های بازار جهانی نظرسنجی می‌گذارند. در ادامه به پنج مورد از زشت‌ترین خودرو‌های بازار جهانی از سال ۲۰۲۰ تاکنون اشاره می‌شود.

به گزارش می‌متالز، معمولاً مورد پسند بودن طراحی ظاهری هر خودرو امری سلیقه‌ای است و این موضوع در گزارش‌های نقد و بررسی تجارت‌نیوز هم به دفعات متعدد عنوان شده است. هرچند تمامی خودروسازان در سطح جهان توجه ویژه‌ای به زیبایی ظاهری خودرو دارند تا از این لحاظ بتوانند فروش خود را افزایش دهند، اما برخی از وب‌سایت‌های معتبر خارجی، هرساله پس از نظرسنجی از مخاطبان خود، فهرستی از زشت‌ترین خودرو‌های سال را منتشر می‌کنند.

بر همین اساس گزارش زشت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ وب‌سایت Scottbradford بررسی شده و در ادامه، پنج خودرو زشت جهان از نظر وب‌سایت مذکور برشمرده می‌شود.

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳

مدت زیادی از ورود خودرو‌های تمام‌برقی به بازار جهانی نمی‌گذرد. این خودرو‌ها به دلیل اینکه نیازی کمتری به خنک‌کاری دارند، اغلب از طراحی‌های فانتزی و غیرمعمول بهره می‌برند، اما در کمال تعجب تنها یکی از خودرو‌های فهرست فوق از نوع تمام‌برقی است.

۱- کیا سول

نسخه‌های جدید کیا سول به احتمال قوی قرار است طی ماه‌های آینده وارد بازار ایران شود که یک طراحی مکعب‌گونه دارد، اما این طراحی با ابعاد بدنه، چندان سازگار‌نیست. فروش سول در بازار جهانی از ۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار در نسخه پایه آغاز می‌شود و در فول‌ترین تیپ به ۲۵ هزار و ۵۰۰ دلار می‌رسد.

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون معرفی شدند

۲- شورلت بولت

این خودرو یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های برقی بازار آمریکا شمرده می‌شود که برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد. با توجه به طراحی یکدست در قسمت جلوی شورلت بولت، نسل جدید این خودرو از نظر وب‌سایت مذکور یکی از زشت‌ترین طراحی‌ها را در میان خودرو‌های تولیدی سه سال اخیر دارد.

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون معرفی شدند

۳- فیات ۵۰۰L

فیات ۵۰۰ یک خودرو با طرح فانتزی به شمار می‌رود که با آزادسازی دوباره واردات خودرو، نسخه معمولی آن به تعداد محدود وارد بازار ایران شده است. فیات ۵۰۰L نسخه بزرگ‌تر قابلیت نشستن پنج سرنشین را دارد که با توجه به بزرگ‌شدن ابعاد با حفظ همان طراحی قبلی، از نظر وب‌سایت مذکور می‌تواند یکی دیگر از خودرو‌های زشت بازار جهانی باشد.

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون معرفی شدند

۴- نیسان کیکس

سال گذشته شرکت نامی‌خودرو از واردات نیسان کیکس به ایران خبر داد. این خودرو به انتخاب وب‌سایت خارجی یکی از کراس‌اوور‌های ژاپنی با طراحی نه‌چندان جالب به شمار می‌رود. این کراس‌اوور کامپکت برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ راهی بازار جهانی شده و فیس‌لیفت آن در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون معرفی شدند

۵- هیوندای ونیو

واردات محصولات هیوندای غالباً از سوی شرکت KTL از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی کرمان به بازار ایران انجام می‌شود، اما این شرکت در حال حاضر واردات هیوندای ونیو را به کشور تایید نکرده است. اگرچه طراحی ظاهری این خودرو، حس یک کراس‌اوور سایز بزرگ را می‌دهد، اما در کمال تعجب، هیوندای ونیو جزو کراس‌اوور‌های کامپکت طبقه‌بندی می‌شود که رتبه پنج زشت‌ترین خودرو‌های جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

زشت‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون معرفی شدند

هرچند وب‌سایت Scottbradford طراحی جلوپنجره محصولات جدید BMW را نیز زشت تلقی می‌کند و بر همین اساس، خودرو‌هایی همچون BMW X۵، X۶ و بنز GLE را در دسته زشت‌ترین خودرو‌های جهان قرار می‌دهد، اما باید گفت این گزارش بسیار سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد؛ چراکه خودرو‌های مذکور از نظر بسیاری افراد جزو خودرو‌های زیبا و لوکس به شمار می‌روند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده