تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۱۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت طلای جهانی از سقوط آمریکا جلوگیری خواهد کرد؟

افزایش قیمت طلای جهانی از سقوط آمریکا جلوگیری خواهد کرد؟
‌می‌متالز - قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه (۶ اگوست) از پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای افزایش یافت، زیرا سیاست‌گذاران بانک مرکزی ایالات‌ متحده تمام تلاش خود را برای اطمینان‌بخشیدن به بازار‌ها انجام دادند و چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در سپتامبر را برجسته کردند.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴۱۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شمش در جلسه قبل بدترین روز خود را در نزدیک به دو هفته گذشته ثبت کرد، زیرا در بحبوحه نگرانی‌های اقتصادی فزاینده در جریان فروش جهانی و بازار گسترده‌تر قرار گرفت.

سیاست‌گذاران بانک مرکزی ایالات‌ متحده روز دوشنبه با این تصور که داده‌های شغلی ضعیف‌تر از حد انتظار در ماه جولای به معنای سقوط آزاد اقتصاد است، مخالفت کردند، اما همچنین هشدار دادند که فدرال رزرو برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای باید نرخ بهره را کاهش دهد.

بر اساس گزارش CME FedWatch، معامله‌گران در نشست سپتامبر فدرال رزرو با کاهش ۵۰ واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند و کاهش اضافی در دسامبر پیش‌بینی می‌شود. نرخ‌های بهره پایین‌تر بر دلار آمریکا و بازده اوراق فشار می‌آورد که جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بازار‌ها به دنبال اطلاعات مربوط به کسری تجاری ایالات‌ متحده هستند که منتشر می‌شود و داده‌های مربوط به مطالبات بیکاری در روز پنجشنبه هستند.

رویترز گزارش کرد در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۷.۳۳ دلار آمریکا رسید، پلاتین نیز با یک درصد افزایش به ۹۱۴.۹۰ دلار رسید. پالادیوم پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از آگوست ۲۰۱۸ در روز دوشنبه، ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۵۶.۸۳ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین