تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۱۷

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافته که نتیجه افزایش شاخص دلار و سود اوراق خزانه‌داری آمریکا بوده است. اما بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر مانع کاهش بیش از حد قیمت طلا می‌شود.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۲۴۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

بازار‌ها ۷۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را ۵۰ واحد در ماه سپتامبر پایین بیاورد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه مخالفت خود با این ادعا را که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال در ماه ژوئیه نشان دهنده رکود اقتصاد است اعلام کردند، اما هشدار دادند پایین آمدن نرخ بهره برای جلوگیری از این اتفاق لازم است.

صندوق اسپایدر که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس برای طلا در دنیاست اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۳۷ درصد افزایش یافته و در روز سه‌شنبه به ۸۴۸.۰۶ تن رسیده است. این رقم قبلاً ۸۴۴.۹۰ اعلام شده بود.

از نظر ژئوپلوتیکی، آمریکا از ایران و رژیم صهیونیستی خواسته درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود. وزیر امور خارجه آمریکا در روز سه‌شنبه گفت پنتاگون هشدار داده حمله به نیرو‌های خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۱۹ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۲ درصدی ۹۱۸ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده