تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۸۱۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش بهره‌برداری از ظرفیت کارخانه‌های کوره بلند چین/ توقف خطوط تولید فولاد چین با هدف تخلیه انبار‌ها

کاهش بهره‌برداری از ظرفیت کارخانه‌های کوره بلند چین/ توقف خطوط تولید فولاد چین با هدف تخلیه انبار‌ها
‌می‌متالز - میانگین نرخ بهره برداری از ظرفیت کارخانه‌های کوره بلند چین در طول هفته گذشته با ۰.۷۴ درصد کاهش به ۸۸.۸۷ درصد رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد فولادسازان چینی تولید فولاد را متوقف کرده‌اند و درتلاش‌اند قبل از فرارسیدن زمان اجرای استاندارد جدید تولید محصولات فولادی چین، انبار‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش می‌متالز، روند کاهشی تولید فولاد در کارخانه‌های کوره بلند چین در طول هفته گذشته شدت گرفت. بر این اساس میانگین نرخ بهره برداری از ظرفیت ۲۴۷ کارخانه‌های کوره بلند (BF) چین طی ۲۶ جولای تا یک آگوست با ۰.۷۴ درصد کاهش در هفته به ۸۸.۸۷ درصد رسید. همچنین متوسط تولید روزانه فلز داغ در میان این کارخانه‌ها ۲۹۹۰۰ تن در روز معادل ۱.۳ درصد در هفته کاهش پیدا کرد و مجموع تولید فلز داغ تولیدی این کارخانه‌ها طی ۲۶ جولای تا یک آگوست ۲.۳۷ میلیون تن در روز برآورد شد.

فولادسازان چینی درصدد تخلیه انبار‌ها

طبق ادعای مای استیل (MYSTEEL) وضعیت بازار داخلی فولاد چین وخیم است و فولادسازان چینی در روز‌های گذشته متحمل ضرر سنگینی شده‌اند؛ تا جایی که از میان ۲۴۷ کارخانه کوره بلند چین تنها شش درصد آنها قادر به فروش محصولات خود بودند تا سود جزئی در طول هفته نخست آگوست به دست آورند؛ بنابراین فولادسازان به کاهش تولید و عرضه محصولات فولادی روی آورده‌اند. علاوه بر این فولادسازان چینی با نزدیک شدن به زمان اجرای استاندارد جدید تولید محصولات فولادی به ویژه میلگرد دست از تولید کشیده‌اند و درصدد تخلیه انبار خود هستند. بررسی وضعیت انبار فولادسازان چینی نشان می‌دهد اگر روند تولید میلگرد در چین از ابتدای آگوست متوقف شود و فولادسازان به طور پیوسته میلگرد موجود در انبار خود را به فروش رسانند، موجودی انبار آنها طی دو ماه به پایان خواهد رسید. درنتیجه شمار زیادی از فولادسازان در این کشور تصمیم گرفته‌اند از هفته دوم آگوست تولید فولاد را به طور کامل متوقف کنند تا انبار‌ها قبل از اجرای استاندارد تولید فولاد چین تخلیه شود.

کاهش مصرف سنگ آهن در چین

کاهش تولید فلز داغ در کارخانه‌های کوره بلند چین باعث شده میزان مصرف سنگ آهن در این کشور نیز افت پیدا کند، به طوری که میانگین مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی در بین ۲۴۷ فولادساز چین طی ۲۶ جولای تا یک آگوست به ۲.۹۱ میلیون تن در روز رسید که بیانگر افت مصرف ۲۸۳۰۰ تن در روز یا یک درصدی نسبت به دو هفته قبل است. از سوی دیگر فولادسازان در طول این هفت روز کمتر از قبل برای خرید سنگ آهن اقدام کرده‌اند تا از مجموع موجودی سنگ آهن وارداتی در ۲۴۷ کارخانه چین در طول هفته گذشته ۸۲۱۹۰۰ تن یا ۰.۹ درصد در مقایسه با دو هفته قبل کاسته شود. اکنون موجودی سنگ آهن در این کارخانه‌های کوره بلند ۹۱.۲ میلیون تن است که این میزان جوابگو ۳۱.۴ روز تولید با روند فعلی می‌دهد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین