تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حسن‌پور: بهبود وضعیت بانک‌های خصوصی اولویت دولت چهاردهم باشد

حسن‌پور: بهبود وضعیت بانک‌های خصوصی اولویت دولت چهاردهم باشد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم، بهبود وضعیت بانک‌های خصوصی را از جمله اولویت‌های رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در دولت چهاردهم بیان کرد.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن‌پور، با اشاره به اولویت‌های دولت چهاردهم گفت: یکی از موضوعات مهم اصلاح وضعیت برخی بانک‌های خصوصی است؛ البته مجلس در قانون بانک مرکزی، نظارت را به این نهاد سپرده و انتظار می‌رود رییس بانک مرکزی نظارت جدی‌تری بر وضعیت بانک‌ها داشته باشد.

وی افزود: در این بین، اگر در مواردی یک بانک خصوصی عملکردی خلاف قانون داشته که منجر به وارد شدن زیان‌هایی به کشور یا سهامداران خرد شده، باید نهاد‌های نظارتی به آن ورود داشته باشد.

نماینده کرمان و راور تاکید کرد: انتظار می‌رود رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد درباره وضعیت زیان‌سازی برخی از مدیران بانک‌های خصوصی منصوب وزارت اقتصاد ورود کنند و وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

حسن‌پور با اشاره به نگرانی سهامدارن برخی از بانک‌های خصوصی و انتقال این دغدغه‌ها به نمایندگان مجلس، تاکید کرد: نباید این تصور در بین سهامداران به وجود آید که کسی متوجه وضعیت افت سهام آنها نیست و حتما مجلس در این موضوع ورود خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: البته بانک‌های خصوصی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی شکل گرفتند که بسیاری از آنها در بحث مسوولیت‌های اجتماعی و تولید موفق بودند لذا باید از آنها حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین