تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۱۴۰
سرویس خبر : انرژی

قطع برق ۷۵ شعبه بانک و دستگاه اجرایی پرمصرف در استان تهران

قطع برق ۷۵ شعبه بانک و دستگاه اجرایی پرمصرف در استان تهران
‌می‌متالز - در موج جدید افزایش دما در کشور برق ۷۵ شعبه بانک، اداره دولتی و دستگاه اجرایی پر مصرف پس از هشدار و اخطار قبلی به عالی‌ترین مقام آن دستگاه، قطع شده است.

به گزارش می‌متالز، «قاسم شهابی» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: در موج جدید افزایش دما در کشور برق ۷۵ شعبه بانک، اداره دولتی و دستگاه اجرایی پرمصرف پس از هشدار و اخطار قبلی به عالی‌ترین مقام آن دستگاه، قطع شده است. متأسفانه در بخش مشترکان اداری شاهد عدم همکاری مناسب در مدیریت مصرف برق هستیم؛ بنابر این شایسته است که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند و با بکارگیری راهکار‌های ساده مدیریت مصرف برق و همچنین استفاده از مولد‌های اضطراری، مصرف برق خود را کاهش دهند.

شهابی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران در روز‌های اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال پایه ۱۴۰۰ و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بخش اعظمی از مشترکان اداری تحت پوشش به صورت هوشمند و از طریق مرکز پایش این شرکت رصد می‌شوند؛ همچنین کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران انجام بازدید‌های میدانی و سرزده از سایر مؤسسات و ادارات را در دستورکار دارند و در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف از سوی برخی از ادارات بی‌توجه، پس از هشدار و اخطار قبلی به عالی‌ترین مقام آن دستگاه، جریان برق آنها را قطع می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در پایان از همکاری همه مشترکان فهیم تحت پوشش این شرکت که با رعایت راهکار‌های ساده این شرکت را در تأمین برق مستمر و پایدار در ساعات اوج بار یاری می‌کنند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها تا پایان تابستان گرم امسال ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین