تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۱۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد سود خالص ۴۶۱ درصدی"وبصادر" و کاهش نسبت‌های بدهی

رشد سود خالص ۴۶۱ درصدی
‌می‌متالز - عملیات موفق "وبصادر" در حوزه بانکداری سبب شده تا این بانک در تحقق سود خالص جامع بانک جهشی ۴۶۱ درصدی را تجربه کند و به رقم ۱۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریالی برسد.

به گزارش می‌متالز، از رشد سود خالص ۴۶۱ درصدی تا کاهش نسبت‌های بدهی بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر تلاش کرده وضعیت خوبی را در صورت‌های مالی خود به نمایش بگذارد. از درآمد ناخالص تا سود خالص و از درآمد‌های عملیاتی تا سود جامع بانک همگی نشان از جدیت بانک برای بهبود مستمر فضای کسب و کار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از «بانکداری ایرانی»، عملیات موفق این بانک در حوزه بانکداری سبب شده تا در تحقق سود خالص جامع بانک جهشی ۴۶۱ درصدی را تجربه کند و به رقم ۱۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریالی برسد.

مانده تسهیلات و سپرده بانک صادرات ایران در تیر ۱۴۰۳ رکورد جدیدی را ثبت کرده و مانده تسهیلات به به رقم ۶۱۳۹ هزار میلیارد ریال و مانده سپرده به عدد ۷۸۰۲ هزار میلیارد ریال رسید.

از رشد سود خالص ۴۶۱ درصدی تا کاهش نسبت‌های بدهی

در این دوره جمع درآمد حاصله بانک ۲۸۰ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال و هزینه‌کرد آن ۲۳۳ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بوده که رقم درآمد ناخالص بانک به رقم ۴۷ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال رسید.

درآمد از محل تسهیلات بانک صادرت در این دوره با جهش ۴۱ درصد همراه شد و از رقم ۱۷۰ هزار میلیارد ریال به ۲۴۰ هزار میلیارد ریال رسید همچنین جمع هزینه سپرده بانک صادرات ایران ۲۱۵ هزار میلیارد ریال شده است.

از رشد سود خالص ۴۶۱ درصدی تا کاهش نسبت‌های بدهی بر اساس گزارش صورت‌های مالی بانک صادرات ایران در سه ماهه نخست امسال، بانک صادرات توانست سود خالص پنچ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریالی را با رشد ۵۶ درصدی محقق کند. در سال گذشته سود خالص محقق شده در پایان خرداد مبلغ سه هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال بود که بر اساس سود خالص محقق شده برای هر سهم سود خالص ۲۷ ریال شناسایی شد.

تفاوت تسعیر از عملیات خارجی ۹ هزار ۸۸۳ میلیارد ریال است. سود خالص جامع بانک با جهشی ۴۶۱ درصدی به رقم ۱۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال ثبت شده است. پارسال طی سه ماه این بانک تنها دو هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال سود جامع محقق کرد.

جمع دارایی‌های بانک در پایان خرداد ۱۴۰۳ مبلغ ۱۱۹۸۱ هزار میلیارد ریال بود و جمع بدهی بانک در این دوره ۱۰ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال ثبت شده است.

در خرداد و تیرماه امسال به لحاظ بنیادی وضعیت بانک صادرات ایران از دوره‌های قبل به مراتب بهتر شده است و نسبت سود خالص به فروش بانک برای اولین بار به رقم ۷.۷ درصد رسیده است. بازده دارایی‌های بانک از شش درصد به ۲۳ درصد، بازده سرمایه بانک از ۲ درصد به ۱۲ درصد رسید.

در مقابل نسبت‌های بدهی شرکت کاهش قابل توجهی داشت که نشان از بهبود مستمر شرایط مالی بانک دارد و نسبت بدهی بانک در خرداد پارسال ۹۶ درصد بوده که امسال به ۸۹ درصد کاهش پیدا کرده یعنی بانک میزان بدهی خود را نسبت به دارایی خود تنظیم کرده است و در تحولی بزرگ نسبت بدهی جاری به ارزش ویژه را از ۲۵ درصد به ۸ درصد کاهش داد و توانست وضعیت مناسبی را به نمایش بگذارد.

رشد سود خالص ۴۶۱ درصدی
منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده