تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۱۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سرمایه‌گذاری آرمان توسعه اعلام کرد:

رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی بازار سرمایه با تخصیص خط اعتباری ۵۰ همتی/ خط اعتباری جدید بازار را تکان می‌دهد

رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی بازار سرمایه با تخصیص خط اعتباری ۵۰ همتی/ خط اعتباری جدید بازار را تکان می‌دهد
‌می‌متالز - حسام سرفرازیان، کارشناس بازار سرمایه، با بیان این که تخصیص خط اعتباری ۵۰ همتی فعلا در مرحله درخواست است، گفت: خط اعتباری تعیین شده برای حمایت از بازار سرمایه، به شرط تخصیص، موجب رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی بورس می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «حسام سرفرازیان» با اشاره به درخواست خط اعتبای ۵۰ همتی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از بازار سرمایه گفت: هم‌اکنون این خط اعتباری در مرحله درخواست است، اما در صورتی که مورد پذیرش بانک مرکزی قرار بگیرد، می‌تواند اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرمان توسعه مبین مهر سپهر، تزریق مالی به بازار سرمایه در شرایط بحرانی را موثر خواند و گفت: ورود حجم بالای نقدینگی و افزایش معاملات باعث جذابیت بورس می‌شود.

سرفرازیان با تاکید بر اینکه کارکرد نقدشوندگی در بازار سرمایه باید افزایش یابد، افزود: ورود نقدینگی جدید موجب می‌شود بازار به سمت خرید سهام برود، اما عوامل محدودکننده هم باید از سر راه بازار برداشته شود.

او با بیان این که ۵۰ همت تعیین شده بدون شک بازار را حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تکان می‌دهد، افزود: اما این خط اعتباری در صورتی تاثیرگذار است که اولا تخصیص یابد، دوم اینکه در صورت رشد بازار برای بازگشت آن تعجیل نشود. همچنین نحوه بازپرداخت خط اعتباری باید مشخص شود تا شوک دیگری به بازار وارد نشود. بازاری که دائما دچار شوک مثبت و منفی باشد، باعث گریز سرمایه‌گذار می‌شود و قابلیت برنامه‌ریزی را دچار مشکل می‌کند.

سرفرازیان با بیان این که بورس دماسنج و آیینه اقتصاد است، توضیح داد: بازار سرمایه در عرصه کلان چشم‌انداز اقتصاد کلان را مشاهده می‌کند بنابراین، شفاف شدن نگاه دولت جدید به بازار می‌تواند کمک‌کننده باشد. همچنین اعمال سیاست‌ها چه دربخش مالیاتی و چه در بخش تعیین نرخ‌گذاری‌ها برای اوراق می‌تواند جهت کلی سودآوری شرکت‌ها را مشخص کند. طبیعتا وقتی بازار و شرکت‌ها سودآور باشد، توجه سرمایه‌گذاران به بازار نیز بیش از پیش جلب می‌شود. علاوه براین، ضرورت دارد نظام مالیاتی درکشور برای همه اصلاح شود، فشار مالیاتی به شرکت‌ها وارد نشود و گردش مالیاتی شرکت‌های بازار سرمایه مشمول مالیات نباشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده