تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۸۲۴۵
سرویس خبر : اجتماعی
با فرارسیدن ماه صفر؛

کارکنان فولاد خوزستان در نذر اهدای خون شرکت کردند

کارکنان فولاد خوزستان در نذر اهدای خون شرکت کردند
‌می‌متالز - کارکنان شرکت فولاد خوزستان با هدف یاری رساندن به بیماران نیازمند و ترویج فرهنگ اهدای خون، به یاری نیازمندان خون شتافتند.

به گزارش می‌متالز، با کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده‌های آن، سازمان انتقال خون کشور در همه گروه‌های خونی اعلام نیاز نمود. در همین راستا، روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ سازمان انتقال خون استان خوزستان با استقرار گروهی ۴ نفره در واحد طب صنعتی شرکت فولاد خوزستان، از کارکنان واجد شرایط خون‌گیری کرد. 

فرآیند اهدای خون به صورت ثبت نام افراد با ارائه کارت شناسایی، اخذ شرح حال و سابقه پزشکی افراد، گرفتن علائم حیاتی اولیه و انجام معاینه پزشکی و در نهایت انجام خون‌گیری (در صورت عدم وجود اشکال در هر یک از مراحل ذکر شده) صورت گرفت. 

پس از فرآیند خون‌گیری، انجام آزمایشات مختلفی از جمله بررسی بیماری‌های هپاتیت B، هپاتیت C، بیماری HIV، سیفلیس و؛ و شناسایی گروه‌ها و زیرگروه‌های خاص خونی بر روی نمونه خون اهدایی انجام می‌شود. 

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش کلسترول خون (کاهش LDL)، کمک به کنترل وزن از طریق سوزاندن حداقل ۶۵۰ کالری از طریق اهدای خون، کاهش غلظت خون، تحریک و فعال‌سازی سلول‌های مغز استخوان، کمک به بیماران صعب العلاج و مصدومان حادثه دیده و نیز عمل‌های جراحی نیازمند خون، از فواید جسمی و ثواب معنوی اهدای خون می‌باشد. اهدای هر یک کیسه خون، جان سه بیمار نیازمند به خون و فرآورده‌های آن را نجات می‌دهد.

پس از انجام معاینات و تایید افراد، به طور متوسط روزانه ۳۰ تن از کارکنان فولاد خوزستان در نذر اهدای خون شرکت کردند.

کارکنان فولاد خوزستان در نذر اهدای خون شرکت کردند

کارکنان فولاد خوزستان در نذر اهدای خون شرکت کردند

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین