تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۲۴۶
سرویس خبر : انرژی

وضعیت قیمت نفت در روز‌های آینده/ نوسانات کنترل می‌شود؟

وضعیت قیمت نفت در روز‌های آینده/ نوسانات کنترل می‌شود؟
‌می‌متالز - قیمت نفت این روز‌ها نوسانات زیادی را تجربه می‌کند که به اعتقاد یک کارشناس انرژی، در صورت تداوم تنش‌های موجود در غرب آسیا، قیمت جهانی نفت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، ثبات قیمت نفت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد زیرا این روزها با تنش‌های موجود در غرب آسیا، قیمت جهانی نوسانات عجیب و غریبی را پشت سر می‌گذارد؛ به طوری که روز گذشته قیمت نفت به پایین‌ترین سطح ۸ ماه اخیر رسید در حالی که در روزهای قبل‌تر قیمت‌ها در این بازار دستخوش افزایش شده بود.

به اعتقاد تحلیلگران، افزایش ترس از گسترش درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا باعث موج جدید خرید نفت شده است چراکه اگر درگیری تشدید شود قیمت نفت افزایش خواهد یافت، اما اگر در کوتاه‌مدت مهار شود افزایش قیمت نفت مانند شرایط ماه آوریل محدود خواهد بود.

وضعیت قیمت نفت در روزهای آینده

در این رابطه حسن مرادی کارشناس انرژی با اشاره به نوسانات اخیر قیمت جهانی نفت طی روزهای اخیر، گفت: تنش‌های موجود در صحنه سیاسی غرب آسیا وجود دارد و غیرقابل انکار نیست، به همین دلیل نمی‌توان تأثیر اتفاقات غرب آسیا را بر بازارهای منطقه‌ای و بازار اوپک را نادیده گرفت اما با بررسی می‌توان به این امر پی برد که ممکن است این روند به صورت مقطعی باشد.

وی ادامه داد: باید دید که مناقشات و منازعات تسلیم قواعد بین‌المللی از طرف رژیم اشغالگر صهیونیستی حل می‌شود یا خیر! در صورتی که رژیم اشغالگر تسلیم شود این روند بی ثباتی قیمت‌ها پایان می‌یابد.

مرادی همچنین اضافه کرد: مناطقی نظیر باب‌المندب و مدیسانه دچار آسیب شده و فرایند عبور و مرور در آن مناطق قطع شده است، حتی طی روزهای اخیر در پروازهای غرب آسیا اختلال به وجود آمده و این امر طبیعی است که تنش‌های موجود بر قیمت جهانی نفت تأثیرگذار باشد.

این کارشناس انرژی خاطرنشان کرد: این وضعیت در صورتی تداوم دارد که تنش‌های موجود در غرب آسیا حل نشوند؛ بنابراین اگر این تنش‌ها تشدید شود می‌تواند تأثیر بیشتری بر بازار نفت بگذارد و قیمت نفت نیز به تناسب آن با افزایش مواجه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده