تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۲۵۱
رییس سازمان هواپیمایی کشور:

زوار اربعین بدون تهیه بلیت به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند

زوار اربعین بدون تهیه بلیت به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند
‌می‌متالز - رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: هیچ یک از زوار بدون تهیه بلیت به فرودگاه‌های نجف و ایران مراجعه نکنند، زیرا در فرودگاه‌های دو کشور بلیت عرضه نخواهد شد.

به گزارش می‌متالز، «محمد محمدی‌بخش» رئیس سازمان هواپیمایی امروز (چهارشنبه، ۱۷ مردادماه) در نشست خبری هماهنگی پروازهای اربعین با اشاره به اینکه مسافرین بدون تهیه بلیت به فرودگاه‌های ایران و عراق مراجعه نکنند، گفت: هیچ یک از زوار بدون تهیه بلیت به فرودگاه‌های نجف و ایران مراجعه نکنند، زیرا در فرودگاه‌های دو کشور بلیت عرضه نخواهد شد؛ بدین ترتیب مسافرین پیش از عزیمت به سفرهای اربعین بلیت پرواز به صورت رفت و برگشت را تهیه کنند.

محمدی‌بخش در ادامه تاکید کرد: میزان تنش‌ها در فرودگاه‌های ایران باید به کمترین میزان خود برسید و فرودگاه عراق در خصوص دارو و مواد ممنوع تأکیدات ویژه‌ای دارد که در فرودگاه‌های کشور باید نسبت به بررسی وسایل زوار و عدم ورود موارد ممنوع به کشور میزبان دقت بالایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروازهای اربعین امسال از ۲۶ فرودگاه کشور آغاز می‌شود، گفت: برای ایجاد سهولت زائرین ۵ فرودگاه دیگر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

معاون راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آمار، پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته رشد داشته و چندین پرواز نیز در قالب پروازهای فوق‌العاده به تعداد پروازها اضافه خواهد شد.

این مقام مسؤول افزود: پروازهای اربعین توسط ۲۱ شرکت هوایی داخلی و خارجی انجام خواهد شد؛ همچنین از روز شنبه هفته آینده تمام ۲۱ شرکت فروش بلیت پروازهای اربعین را آغاز خواهند کرد و عمده مقصد پروازها از ایران ۸۰ درصد به فرودگاه نجف و ۲۰ درصد نیز به فرودگاه بغداد است.

هزینه فرودگاه نجف برای هر زائر ۶ میلیون تومان است

محمدی‌بخش افزود: نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین از برخی مقاصد کشور ۱۰ میلیون تومان و از برخی فرودگاه‌های دیگر ۱۲ میلیون تومان است که ۶ میلیون مبلغ دریافتی از زائرین به فرودگاه نجف برای هزینه‌های فرودگاه پرداخت می‌شود. همچنین یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های هوایی تأمین ارز پرداختی است که فرودگاه میزبان به جز پرداخت نقدی، روش دیگری را نمی‌پذیرد.

به گفته مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشور؛ سود پروازهای اربعین به صورت رفت و برگشت برای شرکت‌های هوایی حدود ۱ میلیون تومان است و ارز مورد نیاز شرکت‌های هوایی در بازه زمانی یک ساله یک میلیارد دلار است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده