تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۲۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ریزش واردات مس خام چین

ریزش واردات مس خام چین
‌می‌متالز - آمار‌های گمرک نشان داد که واردات مس خام چین در ماه جولای نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، زیرا تقاضای ضعیف و ذخایر بالای این فلز وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که واردات مس و فرآورده‌های کار نشده آن در ماه گذشته ۴۳۸ هزار تن بود که ۲.۹ درصد نسبت به ۴۵۱ هزار و ۱۵۹ تن در سال گذشته کاهش داشت. کاهش واردات در بحبوحه تقاضای بسیار ضعیف در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلز مورد استفاده در بخش‌های برق و ساخت‌وساز رخ می‌دهد.

با توجه بحران طولانی املاک، فعالیت تولیدی چین در ماه جولای به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته سقوط کرد و خرده‌فروشی، خدمات بازار سرمایه و صنایع خدمات املاک و مستغلات همگی کاهش یافتند.

موسسه تحقیقاتی دولتی Antaike چین انتظار دارد رشد مصرف مس تصفیه شده چین در سال جاری از ۵.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ به حدود ۲.۵ درصد کاهش یابد. تقاضای نامناسب و تولید داخلی قوی منجر به افزایش بیش از حد معمول موجودی انبار‌ها در سال جاری شد.

ذخایر مس قابل تحویل در انبار‌های بورس آتی شانگ‌های از آوریل به حدود ۳۰۰ هزار تن رسیده است که بالاترین میزان در چهار سال گذشته است. داده‌ها نشان می‌دهد که واردات مس در هفت ماهه نخست سال ۵.۴ درصد افزایش داشته و به ۳.۲ میلیون تن رسیده است.

هی تیانیو، تحلیل‌گر مس CRU گفت که افزایش از ابتدای سال تا به امروز عمدتاً به دلیل خرید بیشتر در اوایل سال جاری بود، زیرا شرکت‌کنندگان دیدگاه خوش‌بینانه‌ای در مورد تقاضای چین داشتند.

قیمت مس از زمان اوج‌گیری بی‌سابقه در اواخر ماه مه حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. کاهش قیمت باعث خرید بیشتر شد و معامله‌گران فرصت بیشتری برای واردات دیدند. او گفت که احتمالاً واردات در نتیجه کاهش قیمت‌ها و بهبود تقاضا رشد می‌کند.

طبق گزارش رویترز، داده‌های گمرک نشان می‌دهد که در میان کمبود عرضه جهانی مس استخراج شده، واردات کنسانتره مس در ماه جولای ۲.۱۷ میلیون تن بود که کم‌ترین میزان از جولای سال گذشته است، اما همچنان ۹.۶ درصد از پایه پایین ۱.۹۸ میلیون تنی وارداتی در آن زمان افزایش یافته است. واردات کنسانتره مس در ۷ ماهه اول سال ۲۰۱۸ به ۱۶.۰۶ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد افزایش داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده