تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۸۳۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصلاح زیر ساخت‌های بازار سرمایه در دستور کار دولت چهارهم

اصلاح زیر ساخت‌های بازار سرمایه در دستور کار دولت چهارهم
‌می‌متالز - عبده تبریزی گفت: طی بیست روز اخیر با مسئولان سازمان بورس در حوزه‌های مختلف از جمله اصلاح ساختار، قوانین و ... کار کردیم و مجموعه‌ای را تحویل دولت چهاردهم دادیم.

به گزارش می‌متالز، عبده تبریزی دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی در برنامه رونمایی از نمایشگاه صنعت مالی، اظهار کرد: برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی را گرامی میداریم و امیدواریم تلاش‌هایی که برای برگزاری نشست‌ها برگزار شده در شان حضار باشد.

وی افزود: یکی از دلایل ناهماهنگی در برگزاری نمایشگاه صنعت مالی به بحث تغییر دولت‌ها باز می‌گردد، اما برگزار کنندگان تمان تلاششان را انجام دادند.

دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی تصریح کرد: این نمایشگاه در شرایطی برگزار می‌شود که بازار سرمایه در شرایط رکودی قرار دارند و بانک‌ها نیز به سبب سیاست انقباضی در بحث پرداخت تسهیلات شرایط مناسبی ندارند.

عبده تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت مالی طی سال‌های اخیر موجب شده تا در با وجود شرایط تحریمی به کشور‌هایی رجوع کنیم تا بتوانیم با کشور‌های همسایه در حوزه بیمه و بانگ ارتباط بر قرار کنیم، امیدواریم چالش‌های بازار سرمایه نیز رفع شود و شاهد رشد و پیشرفت در این حوزه باشیم.

وی بیان داشت: متاسفانه طی چندسال اخیر افزون بر شرایط تحریمی با موانعی در داخل مواجه شدیم که شاهد رکود در بسیاری از بازار‌ها اعم از مالی و پولی هستیم.

دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی گفت: همچنین در حوزه برق و گاز نیز با چالش مواجه هستیم که دولت چهاردهم باید برنامه ریزی را با استفاده جامعه نخبه انجام دهد.

عبده بیان کرد: طی بیست روز اخیر با مسئولان سازمان بورس در حوزه‌های مختلف از جمله اصلاح ساختار، قوانین و ... کار کردیم و مجموعه‌ای را تحویل دولت چهاردهم دادیم.

دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی در پایان گفت: در این دوره از نمایشگاه صنعت مالی شاهد نشست‌های متعددی هستیم که این مسئله می‌تواند تا حدودی موجب رفع چالش‌ها شود.

وی گفت: در شرایط فعلی بازار پول و سیستم بانکی نیز تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی با مشکلات جدی در پرداخت تسهیلات مواجه است.

دبیر کل اسبق سازمان بورس، گفت: در حوزه بازار پول زمانی که ارتباطات بین‌المللی کم‌میشود، به سمت راه‌های جدیدی می‌رویم. روابط با چین و روسیه هم دچار مشکلاتی است، اما نظام بانکی کشور، بدنبال راه‌هایی است که معاملات بین اللملی ایران تداوم یابد. در این فضا بازار سرمایه هم باید تلاش کند اقدامات جدید را هم راستا با بانک‌ها و بیمه‌ها انجام دهد.

دبیر کمیته علمی نمایشگاه صنعت مالی گفت: فارغ از تحریم، مشکلات عمده‌ای در بازار‌های مختلف از جمله مسکن وجود دارد و در دو سه سال اخیر فروش در این حوزه افت کرده است، از سوی دیگرخرده فروشان نیز از تورم جا مانده‌اند. همچنین در چهار ماه اخیر کارخانجات جنوب کشور با تعطیلی ناشی از کمبود برق مواجه شده اند.

وی افزود، عموم مردم نیز توقع دارند مشکلات معیشتی مرتفع شود. در این فضا دولت چهاردهم متعهد به گفتمان وفاق است و تاکید خاص روی جبهه و حزب خاص ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین